Skip links

„Mieszkańcy Łąki”

Nasza placówka jest duża i przestronna , zapewniamy dzieciom bardzo dobre warunki dające poczucie akceptacji i bezpieczeństwa – to bardzo ważne w wieku przedszkolnym.

Praca wychowawcza naszego przedszkola oparta jest na Podstawie Programowej Wychowania przedszkolnego i Programie edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkole” autorstwa: M.Kwaśniewska WiesławaŻaba-Żabińska.
Szczególną uwagę przywiązujemy do działań na rzecz promocji zdrowia. Przedszkole realizuje udział w Projekcie MEN „Przedszkole Promujące Zdrowie”.

W codziennej pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznej w każdej grupie wiekowej realizowana jest tematyka prozdrowotna i proekologiczna dostosowana do wieku i możliwości dzieci. Wśród naszych podopiecznych i ich rodziców rozbudzamy zamiłowania do rozwijania sprawności ruchowej i aktywnego wypoczynku. Organizujemy festyny rodzinne, liczne wycieczki, wyjazdy integracyjne i spotkania propagujące zdrowy styl życia.

Stosujemy różnorodne metody wspierające rozwój dzieci: gimnastykę wg P. Dennisona, R. Labana, W. Sherborne, C. Orffa, odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak, wspieramy się propozycjami pracy z dzieckiem wg M. Bogdanowicz.

Ważne w naszej edukacji jest wychowanie przez kontakt ze sztuką: edukacja teatralna, lekcje muzealne, lekcje biblioteczne włączenie się w działalność Klubu Małego Muzyka, organizowanie różnych form twórczości dziecięcej z uwzględnieniem połączenia różnych rodzajów ekspresji.
Z dziećmi pracuje wysoko wykwalifikowany zespół pedagogów, specjalistów wychowania przedszkolnego.

Cele przedszkola:

Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka we wszystkich sferach:

  1. Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego dziecka oraz wyposażenie go w zasób wiadomości, umiejętności i sprawności jaki jest niezbędny do podjęcia nauki w szkole,
  2. Ukształtowanie poczucia tożsamości ze społecznie akceptowanymi wzorami i normami postępowania a także poczucia współodpowiedzialności za własne postępowanie i zachowanie,
  3. Wspomaganie wychowawczej i opiekuńczej roli rodziny w ścisłym z nią współdziałaniu.

Zadania przedszkola:

  1. Zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki odpowiednio do wieku dziecka i osiągniętego stopnia rozwoju, zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu,
  2. Organizowanie pracy z wychowankami zgodnie z zasadami higieny pracy, nauki i wypoczynku oraz prawidłowościami psychologii rozwojowej dzieci,
  3. Dostosowanie treści, metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej do możliwości psycho – fizycznych dzieci oraz ich indywidualizacja zgodnie z jednostkowymi potrzebami i możliwościami,
  4. Udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,
  5. Podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
  6. Pomoc dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.
Statut Przedszkola nr 186

Ramowy rozkład dnia

6:00 – 13:00
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego

6:00 – 8:30
kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami, praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
ćwiczenia poranne, zabawy orientacyjno – porządkowe i utrwalające

8:30 – 9:00
przygotowanie do pierwszego śniadania, zabiegi higieniczne
pierwsze śniadanie

9:00 – 10:30
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”
zajęcia dodatkowe, kontakty okolicznościowe oraz uroczystości związane z realizacją Programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”, wyjścia na przedstawienia, spacery, wycieczki itp.

10:30 – 10:45
przygotowanie do drugiego śniadania, zabiegi higieniczne
drugie śniadanie

10:45 – 13:00
Grupa „Biedronki” leżakowanie
Grupa “Motylki”, „Pszczółki”, „Żabki”, “Zajączki”, “Kreciki”, “Mrówki”, “Świerszcze” gry i zabawy dydaktyczne, zabawy swobodne, spacery

13:00 – 13:30
przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, obiad

13:30 – 17:00
ćwiczenia relaksacyjne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabiegi higieniczno – porządkowe
kontakty z rodzicami

BIEDRONKI

piątek
9:00-9:30 język angielski

MOTYLKI

piątek
9:30-10:00 język angielski

PSZCZÓŁKI

piątek
10:00-10:30 język angielski

ŻABKI

wtorek
11:30-12:00 język angielski

ZAJĄCZKI

wtorek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

środa
10:45-11:45 gimnastyka korekcyjna

czwartek
9:45-10:45 logopedia

KRECIKI

poniedziałek
9:45-10:45 logopedia

środa
10:00-10:30 religia
11:00-11:30 język angielski
11:50-12:50 gimnastyka korekcyjna
12:30-13:30 pomoc psychologiczno-pedagogiczna

czwartek
11:30-12:00 religia

piątek
10:30-11:00 język angielski

MRÓWKI

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:30-10:00 religia
11:30-12:00 język angielski

czwartek
9:50-10:50 gimnastyka korekcyjna
12:00-12:30 religia

piątek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

ŚWIERSZCZE

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:00-9:30 religia
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
10:50-11:50 gimnastyka korekcyjna
12:00-12:30 język angielski

czwartek
10:00-10:30 religia

piątek
11:30-12:00 język angielski

JADŁOSPIS

PONIEDZIAŁEK
19.10.2020 r.

śniadanie
chleb żytni i pszenny z masłem 82% tłuszczu, pół gotowanego jajka, szynka z indyka, rzodkiewka do chrupania, kiełki, napar miętowy
zupa
zupa z żółtej fasolki z ziemniakami i koperkiem
drugie danie
chilli con carne z papryką, fasolą czerwoną i kukurydzą, ryż gotowany na parze, woda mineralna
podwieczorek
jabłko, herbatniki 2 szt, woda mineralna

WTOREK
20.10.2020 r.

śniadanie
chleb graham i pszenny z masłem 82% tłuszczu, kiełbasa krakowska sucha, pasta twarogowa z koperkiem, ogórek zielony, papryka czerwona, napar wiśniowy
zupa
krem marchewkowo-dyniowy z grzankami prowansalskimi
drugie danie
makaron penne w sosie carbonarra z szynką drobiową i zielonym groszkiem, kompot truskawka-agrest
podwieczorek
kisiel wiśniowy, chrupki kukurydziane 2 szt, woda mineralna

ŚRODA
21.10.2020 r.

śniadanie
kaszka manna na mleku z rodzynkami, chleb razowy z masłem 82% tłuszczu, pasta z pieczonego drobiu, rzodkiewka do chrupania
zupa
zupa pomidorowa z kaszą jaglaną
drugie danie
kofta wieprzowa, ryż z papryką, sos tzatziki z miętą i czosnkiem, kompot jabłkowy
podwieczorek
ciastko owsiane z żurawiną, woda mineralna

CZWARTEK
22.10.2020 r.

śniadanie
chleb żytni i pszenny z masłem 82% tłuszczu, dżem truskawkowy, ser żółty salami, sałata, marchewka do chrupania, napar rooibos
zupa
krem porowo-brokułowy ze słonecznikiem
drugie danie
pierogi leniwe z twarogiem, sos jogurtowy z malinami, kompot gruszka-śliwka
podwieczorek
pizzerinka z pomidorami i bazylią, woda mineralna

PIĄTEK
23.10.2020 r.

śniadanie
bułka pszenna z masłem 82% tłuszczu, serek grani ze szczypiorkiem, pasta hummus z papryką, pomidor, kakao
zupa
barszcz ukraiński z czerwoną fasolą
drugie danie
ryba panierowana z sezamem i siemieniem lnianym, ziemniaki puree z masłem i mlekiem, surówka z kiszonej kapusty z marchewką i jabłkiem, kompot wieloowocowy
podwieczorek
ciasto pełnoziarniste z gruszką, woda mineralna

Zamierzenia pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

Tydzień pierwszy:

Jesień w sadzie

Poznajemy przyrodę JESIEŃ

Rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, zapachu i smaku.

Dziecko: wie dlaczego powinno jeść owoce, dostrzega rytm i go kontynuuje, lepi owoce z plasteliny, wycina uzupełniony bibułą obrazek, rozwija umiejętności wokalne, rozwija umiejętności manualne, rozwija mowę,

Tydzień drugi:

Dary ogrodu

Poznajemy przyrodę

Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu

Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, słoiki, kiszonki); samodzielne wykonywanie wybranych.

Dziecko: liczy w zakresie 4, rozwija mowę, nazywa wybrane warzywa, porusza się i bawi bezpiecznie reagując na sygnał dźwiękowy, stempluje korkiem maczanym w farbie, porusza się rytmicznie do piosenki. 

Tydzień trzeci

Nasze rodziny

Podawanie informacji na temat swojej rodziny, czym się zajmują i jak mają na imię mama i tata.

Nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny: brat, siostra, ciocia, wujek

Dziecko: wie jak zachować się podczas uroczystości, prawidłowo stosuje przyimki: na, pod, obok, za, przed, miedzy, w.

Rozpoznaje i nazywa wybrane zawody, wycina proste elementy, śpiewa piosenki,

Tydzień czwarty

Domowi ulubieńcy

Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienie ich, wizyty u weterynarza, zapewnienie odpowiedniego miejsca na wypoczynek i sen, wychodzenie na spacery.

Nazywanie dorosłych i młodych zwierząt

Dziecko: odpowiada na pytania odnośnie opowiadania, segreguje przedmioty według jednej cechy koloru, odpowiada na pytania odnośnie wiersza, wykonuje puzzle i układa je według wzoru, porusza się odpowiednio do słyszanych sygnałów muzycznych,

Zamierzenia – październik

 

Jesienne opowieści;

  • Wprowadzenie w świat podstawowych symboli charakterystycznych dla jesieni, zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, utrwalenie nazw kolorów
  • Poszerzanie doświadczeń plastycznych, odczuwanie radości z tworzenia i działania plastycznego
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania owoców i drzew owocowych oraz warzyw; znaczenie ich spożywania dla naszego zdrowia
  • Uważne słuchanie utworów literackich, odpowiadanie na pytania dotyczące treści; wypowiadanie się na określony temat; wypowiadanie się prostymi zdaniami na temat ilustracji; słuchanie wypowiedzi innych
  • Wyodrębnianie w słowach sylab, dzielenie słów na sylaby, liczenie sylab, tworzenie słów rozpoczynających się daną sylabą; wyróżnianie pierwszej głoski, tworzenie nowych słów
  • Rozwijanie spostrzegawczości; analizy i syntezy wzrokowej i słuchowej
  • Samodzielne układanie prostych opowiadań, dialogów
  • Zabawy z wybranymi literami; rozpoznawanie małej i wielkiej litery drukowanej
  • Zabawy matematyczne; rozwijanie umiejętności układania elementów od najmniejszego do największego; odwzorowywanie układów rytmicznych
  • Kształtowanie umiejętności liczenia i stosowania określeń- dużo: mało, mniej: więcej, tyle samo
  • Porównywanie liczebności zbiorów,
  • Liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; rozpoznawanie zapisu graficznego cyfr 1,2,3
  • Rozwijanie wyobraźni przestrzennej
  • Kształcenie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych
  • Próby nazywania swoich emocji: radość, smutek, złość ; wskazywanie odpowiednich obrazków przedstawiających różne stany emocjonalne
  • Radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach; słuchanie wybranych utworów literackich
  • Wykonywanie ćwiczeń w książce Odkrywam siebie cz1
  • Uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych, przy muzyce; w formie opowieści ruchowej; ćwiczeniach gimnastycznych; spacerach

 

We wrześniu nauczyliśmy się piosenek-

„ Na cztery i na sześć”

„ Uwaga – czerwone światło”

„ Kolorowe listki”, 1 zwr. piosenki „Sąsiadeczko wiewióreczko”

 

 

Skip to content