Skip links

Przedszkole nr 186 „Mieszkańcy Łąki”

Nasza placówka jest duża i przestronna , zapewniamy dzieciom bardzo dobre warunki dające poczucie akceptacji i bezpieczeństwa – to bardzo ważne w wieku przedszkolnym.

Praca wychowawcza naszego przedszkola oparta jest na Podstawie Programowej Wychowania przedszkolnego i Programie edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkole” autorstwa: M.Kwaśniewska WiesławaŻaba-Żabińska.
Szczególną uwagę przywiązujemy do działań na rzecz promocji zdrowia. Przedszkole realizuje udział w Projekcie MEN „Przedszkole Promujące Zdrowie”.

W codziennej pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznej w każdej grupie wiekowej realizowana jest tematyka prozdrowotna i proekologiczna dostosowana do wieku i możliwości dzieci. Wśród naszych podopiecznych i ich rodziców rozbudzamy zamiłowania do rozwijania sprawności ruchowej i aktywnego wypoczynku. Organizujemy festyny rodzinne, liczne wycieczki, wyjazdy integracyjne i spotkania propagujące zdrowy styl życia.

Stosujemy różnorodne metody wspierające rozwój dzieci: gimnastykę wg P. Dennisona, R. Labana, W. Sherborne, C. Orffa, odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak, wspieramy się propozycjami pracy z dzieckiem wg M. Bogdanowicz.

Ważne w naszej edukacji jest wychowanie przez kontakt ze sztuką: edukacja teatralna, lekcje muzealne, lekcje biblioteczne włączenie się w działalność Klubu Małego Muzyka, organizowanie różnych form twórczości dziecięcej z uwzględnieniem połączenia różnych rodzajów ekspresji.
Z dziećmi pracuje wysoko wykwalifikowany zespół pedagogów, specjalistów wychowania przedszkolnego.

Cele przedszkola:

Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka we wszystkich sferach:

  1. Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego dziecka oraz wyposażenie go w zasób wiadomości, umiejętności i sprawności jaki jest niezbędny do podjęcia nauki w szkole,
  2. Ukształtowanie poczucia tożsamości ze społecznie akceptowanymi wzorami i normami postępowania a także poczucia współodpowiedzialności za własne postępowanie i zachowanie,
  3. Wspomaganie wychowawczej i opiekuńczej roli rodziny w ścisłym z nią współdziałaniu.

Zadania przedszkola:

  1. Zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki odpowiednio do wieku dziecka i osiągniętego stopnia rozwoju, zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu,
  2. Organizowanie pracy z wychowankami zgodnie z zasadami higieny pracy, nauki i wypoczynku oraz prawidłowościami psychologii rozwojowej dzieci,
  3. Dostosowanie treści, metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej do możliwości psycho – fizycznych dzieci oraz ich indywidualizacja zgodnie z jednostkowymi potrzebami i możliwościami,
  4. Udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,
  5. Podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
  6. Pomoc dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.
Statut Przedszkola nr 186

JADŁOSPIS

PONIEDZIAŁEK
24.05.2021 r.

śniadanie

Pieczywo mieszane z masłem 82% tłuszczu, ser żółty Salami, pasta hummus z pomidorami, ogórek kiszony,

napar owocowy (1,7,11)

zupa Krem ziemniaczany z porem i cebulką, prażone pestki słonecznika, (9)

drugie danie Gulasz wieprzowy z marchewką, dynią i papryką, kasza gryczana, woda mineralna (9)

podwieczorek Gruszka, ciasteczka be-be 2 szt., woda mineralna(1,3,7)

WTOREK
25.05.2021 r.

śniadanie
Pieczywo mieszane z masłem 82% tłuszczu, szynka z piersi kurczaka, dżem niskosłodzony, marchewka do chrupania,  napar owocowy (1,7,)
zupa
Zupa meksykańska z kukurydzą, papryką i czerwoną fasolą (9)

drugie danie
Makaron spaghetti z zielonym pesto z bazylii, szpinaku i pestek słonecznika posypany serem mozzarella,   kompot owocowy (1,3,7)
podwieczorek
Budyń czekoladowy, chrupki kukurydziane 2szt, woda mineralna  (7)

ŚRODA
26.05.2021 r.

śniadanie
Chleb mieszany  z masłem 82% tłuszczu, twarożek grani, parówka drobiowa, ketchup domowej produkcji, rzodkiewka do chrupania,  napar owocowy (1,7)
zupa
Krem buraczkowy z grzankami pełnoziarnistymi (1,9)
drugie danie
 Pulpeciki drobiowe w sosie koperkowym, ryż gotowany na parze, marchewka z groszkiem, woda mineralna (1,3,7)
podwieczorek
Smoothie jogurtowe z gruszką, brzoskwinią i płatkami owsianymi, woda mineralna, (1,7,)

CZWARTEK
27.05.2021 r.

śniadanie
Pieczywo mieszane z masłem 82% tłuszczu, schab pieczony z czosnkiem, pasta jajeczna, ogórek zielony, napar owocowy (1,3,7)

Zupa – Zupa pomidorowa z makaronem kolanko (1,3,9)

drugie danie
Pierogi leniwe z serem twarogowym, sos banan-jabłko-truskawka,  kompot owocowy (1,3,7)
podwieczorek
Kapuśniaczek – wytrawna bułeczka z kapustą, woda mineralna (1,3)

PIĄTEK
28.05.2021 r.

śniadanie
 Płatki kukurydziane na mleku, bułka pszenna z masłem 82% tłuszczu, ser żółty Edamski, pomidor bez skórki,  (1,7)

Zupa Jarzynowa z fasolką szparagową i groszkiem zielonym (9)

drugie danie
Ryba panierowana, puree z masłem i mlekiem, surówka z kiszonej kapusty z marchewką, woda mineralna (1,3,4,7,)
podwieczorek
Kokosanka, woda mineralna (1,3,7)

Ramowy rozkład dnia

6:00 – 13:00
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego

6:00 – 8:30
kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami, praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
ćwiczenia poranne, zabawy orientacyjno – porządkowe i utrwalające

8:30 – 9:00
przygotowanie do pierwszego śniadania, zabiegi higieniczne
pierwsze śniadanie

9:00 – 10:30
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”
zajęcia dodatkowe, kontakty okolicznościowe oraz uroczystości związane z realizacją Programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”, wyjścia na przedstawienia, spacery, wycieczki itp.

10:30 – 10:45
przygotowanie do drugiego śniadania, zabiegi higieniczne
drugie śniadanie

10:45 – 13:00
Grupa „Biedronki” leżakowanie
Grupa „Motylki”, „Pszczółki”, „Żabki”, „Zajączki”, „Kreciki”, „Mrówki”, „Świerszcze” gry i zabawy dydaktyczne, zabawy swobodne, spacery

13:00 – 13:30
przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, obiad

13:30 – 17:00
ćwiczenia relaksacyjne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabiegi higieniczno – porządkowe
kontakty z rodzicami

BIEDRONKI

piątek
9:00-9:30 język angielski

MOTYLKI

piątek
9:30-10:00 język angielski

PSZCZÓŁKI

piątek
10:00-10:30 język angielski

ŻABKI

wtorek
11:30-12:00 język angielski

ZAJĄCZKI

wtorek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

środa
10:45-11:45 gimnastyka korekcyjna

czwartek
9:45-10:45 logopedia

KRECIKI

poniedziałek
9:45-10:45 logopedia

środa
12:10-12:40 religia
11:00-11:30 język angielski
11:50-12:50 gimnastyka korekcyjna
12:30-13:30 pomoc psychologiczno-pedagogiczna

czwartek
10:30-11:00 religia

piątek
10:30-11:00 język angielski

MRÓWKI

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:30-10:00 religia
11:30-12:00 język angielski

czwartek
9:50-10:50 gimnastyka korekcyjna
11:00-11:30 religia

piątek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

ŚWIERSZCZE

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:00-9:30 religia
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
10:50-11:50 gimnastyka korekcyjna
12:00-12:30 język angielski

czwartek
10:00-10:30 religia

piątek
11:30-12:00 język angielski

Historia
22 lutego 1988 roku na podstawie Orzeczenia o organizacji przedszkola powołanie do istnienia Przedszkola nr 186 w Poznaniu na Osiedlu Stare Żegrze 55.

17 października 2008r nadania imienia Przedszkole nr 186 „Mieszkańcy Łąki” w Poznaniu na osiedlu Stare Żegrze 55

1 września 2013r włączenie Przedszkola nr 186 „Mieszkańcy Łąki” do Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 w Poznaniu na osiedlu Stare Żegrze 1

1 września 2017r poszerzenie bazy lokalowej Przedszkola nr 186 „Mieszkańcy Łąki” do 8 oddziałów dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

Przedszkole nr 186 „Mieszkańcy Łąki”

Dokumenty do pobrania

Kodeks Przedszkolaka Regulamin Przyprowadzania oraz Odbierania Dziecka z Przedszkola

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne  

 

  1. W świecie teatru.

W świecie sztuki. Teatr

Udział w przedstawieniach teatralnych

– oglądanie przedstawień dla dzieci

w przedszkolu

– oglądanie przedstawień teatralnych w wykonaniu kolegów i koleżanek

– naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.

Dziecko:

− wypowiada się na temat teatrzyku,

− ustala równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary,

− porusza się rytmicznie przy piosence,

− przykleja elementy z kolorowego papieru na rysunku stroju króla lub królowej,

− odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.

  1. Muzyka jest wszędzie

W świecie sztuki. Muzyka

Słuchanie i śpiewanie piosenek

– słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela

– nauka prostych piosenek

– śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą.

Wyrażanie muzyki ruchem

– uczestniczenie

w zabawach rytmicznych, ruchowych

– reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu
o dużym zróżnicowaniu

– rytmiczne poruszanie się przy muzyce.

Dziecko:

− odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

− posługuje się wyrażeniami: tyle samo, o jeden więcej, o jeden mniej,

− porusza się rytmicznie przy muzyce,

− wyraża nastrój słuchanej muzyki za pomocą barw,

− odpowiada na pytania dotyczące opowiadania.

  1. Wiosenna łąka.

Poznajemy przyrode

Wiosna

− oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwagi na zawarte w nich piękno

− poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt

− dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt, dostępnych w bezpośredniej obserwacji

− określanie znaczenia barwy ochronnej
w życiu zwierząt.

Dziecko:

− odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

− liczy w zakresie 4,

− porusza się rytmicznie przy muzyce,

− koloruje rysunek ula i nakleja obrazki pszczół,

− opowiada historyjkę.

  1. Święto rodziców.

Nasze rodziny. 

Podawanie informacji na temat swojej rodziny

podawanie informacji, jak mają na imię, mama, tata

− dzielenie się informacjami na temat ważnych wydarzeń z życia rodziny.

− podawanie informacji, jak mają na imię mama i tata,

− dzielenie się informacjami na temat różnych wydarzeń z życia rodziny.

Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym

− uczestniczenie w krótkich programach artystycznych.

Dziecko:

− odpowiada na pytania dotyczące wiersza,

− liczy w zakresie 4,

− śpiewa piosenkę,

− kończy kolorować rysunek,

− prezentuje własne umiejętności – śpiewa piosenki, recytuje wiersz.

  1. Święto dzieci.

To ja. 

Podawanie informacji o sobie

– podawanie swojego imienia i nazwiska,

-określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu,

-określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć.

Dziecko:

-odpowiada na pytania dotyczące wiersza

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

W świecie sztuki. Mu­zyka

Słuchanie i śpiewanie piosenek

– nauka prostych piose­nek fragmentami, me­todą ze słuchu.

Gra na instrumentach perkusyjnych

– poznawanie wyglądu instrumentów perkusyj­nych: kołatki, grzechot­ki, bębenka, trójkąta, talerzy, drewienek, i sposobu gry na nich.

Wyrażanie muzyki ruchem

– uczestniczenie w za­bawach rytmicznych, ruchowych

– reagowanie na zmia­ny tempa i dynamiki utworu o dużym zróż­nicowaniu.

Rozwijanie wrażliwości słuchowej

– rozpoznawanie wybra­nych instrumentów po wydawanych przez nie dźwiękach i wyglądzie; nazywanie muzyków grających na tych instrumentach.

Nasza miejscowość, nasz region

Poznawanie swojej miej­scowości

– określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś)

– nazywanie swojej miej­scowości, poznawanie jej historii, ważniejszych instytucji, zabytków.

Rozwijanie poczucia przy­należności narodowej

– poznawanie ważniej­szych regionów nasze­go kraju, znajdujących się tam bogactw natu­ralnych

– podawanie nazwy na­szego kraju, symboli narodowych: flagi, go­dła, hymnu

– poznawanie poprzez literaturę pochodzenia nazwy stolicy Polski – Warszawy, jej herbu i ważniejszych miejsc. 

Poznajemy przyrodę

Wiosna

– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwa­gi na zawarte w nich piękno

– obserwowanie w spo­sób bezpośredni zmian zachodzących w przy­rodzie

– poznawanie wybranych owadów, np. pszczół, mrówek

– obserwowanie roślin, zwierząt przy użyciu lupy.

Nasze rodziny

Podawanie informacji na temat swojej rodziny

– określanie czynności domowych wykonywa­nych przez poszczegól­nych członków rodziny

– dzielenie się wiado­mościami na temat życia w rodzinie, np. sposobów wspólnego spędzania czasu, pojawienia się nowego potomka. 

Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym

– przygotowanie pro­gramu artystycznego, samodzielne (lub z pomocą nauczyciela) wykonanie upomin­ków, wspólna zabawa z przybyłymi gośćmi.

Wzmacnianie więzów w rodzinie

– wzajemne okazywa­nie sobie uczuć przez członków rodziny.

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

I. Temat kompleksowy: „Dzień Dziecka”.

Cele ogólne:
– rozwijanie umiejętności wokalnych,
– rozwijanie motoryki małej,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie umiejętności liczenia,
– wdrażanie do kulturalnych zachowań,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozpoznawanie i nazywanie kolorów,
– rozwijanie ciekawości poznawczej,
– wdrażanie do wypowiadania się na temat wiersza,
– integracja rówieśnicza.
II.Temat kompleksowy: „Wakacyjne podróże”.
Cele ogólne:
– zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem,
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
– rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie mowy,
– umuzykalnianie dzieci,
– pobudzanie ciekawości badawczej,
– utrwalanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci,
– utrwalanie umiejętności stosowania określeń najwięcej, najmniej,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie sprawności plastycznych,
– poszerzanie wiedzy o różnych środkach lokomocji,
– utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach,
– utrwalanie imienia i nazwiska/adresu,
– rozwijanie motoryki małej,
– precyzyjne wykonywanie ćwiczeń fizycznych.
III. Temat kompleksowy: „Już lato”.
Cele ogólne:
– dostrzeganie zmian zachodzących latem w przyrodzie,
– utrwalenie nazw pór roku,
– wdrażanie do wypowiedzi poprawnej pod względem gramatycznym,
– rozbudzanie zainteresowań muzycznych,
– kształtowanie umiejętności przeliczania i posługiwania się liczebnikami porządkowymi,
– rozwijanie wyobraźni twórczej,
– rozwijanie sprawności manualnej,
– rozwijanie samodzielności,
– wdrażanie do porządkowania miejsca pracy.
IV. Temat kompleksowy: „Pożegnania nadszedł czas”.
Cele ogólne:
– rozwijanie koncentracji uwagi,
– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
– rozwijanie sprawności narządów mowy,
– rozwijanie umiejętności plastycznych,
– rozwijanie zasobu słownictwa,
– umuzykalnianie dzieci,
– rozwijanie wiedzy dotyczącej świata zwierząt,
– rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie możliwości dzieci,
– rozwijanie sprawności fizycznej,
– rozwijanie umiejętności plastycznych,
– utrwalenie zasad zachowania bezpieczeństwa nad wodą,
– rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

 

„ Nad nami słońce, pod nami ziemia,

a w środku wiatr.

Wreszcie wakacje! Zieleń, swoboda!

Ruszamy w świat……

Każdą minutą latem się ciesz.

Jak spędzić lato, już chyba wiesz.”

 

DZIECI Z CAŁEGO ŚWIATA

–  budzenie zainteresowania własnym świętem, dzielenie się wrażeniami, marzeniami

  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
  • rozmowy o Prawach Dziecka, bycia wysłuchanym, do wyboru zabawy i uczestnictwa w niej
  • poznanie wyglądu i zabaw dzieci z różnych stron świata
  • rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
  • doskonalenie orientacji w przestrzeni
  • rozwijanie mowy, wypowiadanie się na temat ulubionych zabaw dzieci
  • kształtowanie umiejętności liczenia- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych, poczucia rytmu

NA NASZYM PODWÓRKU

  • wyrabianie umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • zapoznanie z etapami rozwojowymi pszczoły
  • zachęcanie do czynnego udziału w zabawach muzycznych, ruchowych; prezentowanie swoich umiejętności

WKRÓTCE WAKACJE

  • uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z zabaw w nowych, nieznanych miejscach
  • poszerzanie zasobu słownictwa dotyczącego środków lokomocji
  • zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji
  • zwrócenie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek
  • poznanie wybranych regionów kraju ( morze, góry)

WSPOMAGANIE ROZWOJU MOWY

  • uważne słuchanie i zachęcanie do wypowiadania się na temat utworu literackiego,E kształtowanie umiejętności formułowania odpowiedzi na pytania
  • wypowiadanie się na temat ilustracji

Doskonalenie sprawności ruchowej, udział w zabawach i ćwiczeniach . Czerpanie radości ze wspólnej zabawy

DZIEŃ DZIECKA w przedszkolu  01.06.2021

  • zabawy z chustą animacyjną
  • konkursy, zabawy muzyczne
  • zabawy zręcznościowe
  • puszczanie baniek mydlanych
Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

 

  • wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt hodowanych na wsi,
  • rozwijanie mowy,
  • utrwalanie nazw i wyglądu zwierząt z wiejskiego podwórka (dorosłych i młodych),
  • rozwijanie umiejętności opisywania wyglądu zwierząt za pomocą przymiotników,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • zapoznanie ze znaczeniem zwierząt hodowlanych w życiu człowieka,
  • rozwijanie wrażliwości dotykowej i smakowej,
  • rozwiązywanie prostych zadań matematycznych,
  • rozwijanie umiejętności tworzenia kompozycji przestrzennych.
Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

 

  1. Dzieci z całego świata (1 tydzień)
  • budzenie zainteresowania własnym świętem,
  • rozwijanie mowy.
  • wzbudzanie zainteresowania życiem dzieci,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • porównywanie warunków życia na różnych kontynentach,
  • umuzykalnianie dzieci,
  • wprowadzanie dzieci w świat wartości.
  1. Moje podwórko (2 tydzień)
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualne
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • wyrabianie u dzieci umiejętności właściwego zachowania się względem innych osób.
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z etapami rozwojowymi pszczoły.
  1. Wkrótce wakacje (3 tydzień)
  • zachęcanie do czynnego wypoczynku podczas wakacji,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • uświadamianie zagrożeń związanych z wakacyjnym odpoczynkiem,
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • zwracanie uwagi na przedmioty potrzebne podczas wakacyjnych wędrówek,
  • prezentowanie własnych umiejętności
Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

 

  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku,
  • zapoznanie z rodzinami zwierząt, nazywanie rodziców i ich dzieci,
  • określanie korzyści wynikających z hodowli zwierząt dla człowieka,
  • poznawanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku,
  • podawanie różnic pomiędzy zwierzętami wiejskimi a zwierzętami egzotycznymi,
  • ćwiczenie umiejętności wypowiadania się,
  • kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • ćwiczenie sprawności manualnej.
Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

 

 

  • poszerzanie doświadczeń plastycznych, rozwijanie kreatywności i pomysłowości.
  • dostrzeganie konsekwencji niewłaściwego ubierania się w stosunku do warunków pogodowych,
  • poznawanie przedmiotów służących do utrzymywania czystości, opisywanie ich zastosowania,
  • poznawanie czynników warunkujących zdrowie,
  • przyzwyczajanie do systematycznego dbania o czystość ciała,
  • poznawanie czynników warunkujących zdrowie: ruch, dieta, higiena,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych
  • wymienia zasady zdrowego odżywiania
  • przestrzeganie zasad higieny podczas wykonywania kanapek,

 

 

Skip to content