Skip links

„Mieszkańcy Łąki”

Nasza placówka jest duża i przestronna , zapewniamy dzieciom bardzo dobre warunki dające poczucie akceptacji i bezpieczeństwa – to bardzo ważne w wieku przedszkolnym.

Praca wychowawcza naszego przedszkola oparta jest na Podstawie Programowej Wychowania przedszkolnego i Programie edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkole” autorstwa: M.Kwaśniewska WiesławaŻaba-Żabińska.
Szczególną uwagę przywiązujemy do działań na rzecz promocji zdrowia. Przedszkole realizuje udział w Projekcie MEN „Przedszkole Promujące Zdrowie”.

W codziennej pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznej w każdej grupie wiekowej realizowana jest tematyka prozdrowotna i proekologiczna dostosowana do wieku i możliwości dzieci. Wśród naszych podopiecznych i ich rodziców rozbudzamy zamiłowania do rozwijania sprawności ruchowej i aktywnego wypoczynku. Organizujemy festyny rodzinne, liczne wycieczki, wyjazdy integracyjne i spotkania propagujące zdrowy styl życia.

Stosujemy różnorodne metody wspierające rozwój dzieci: gimnastykę wg P. Dennisona, R. Labana, W. Sherborne, C. Orffa, odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak, wspieramy się propozycjami pracy z dzieckiem wg M. Bogdanowicz.

Ważne w naszej edukacji jest wychowanie przez kontakt ze sztuką: edukacja teatralna, lekcje muzealne, lekcje biblioteczne włączenie się w działalność Klubu Małego Muzyka, organizowanie różnych form twórczości dziecięcej z uwzględnieniem połączenia różnych rodzajów ekspresji.
Z dziećmi pracuje wysoko wykwalifikowany zespół pedagogów, specjalistów wychowania przedszkolnego.

Cele przedszkola:

Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka we wszystkich sferach:

  1. Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego dziecka oraz wyposażenie go w zasób wiadomości, umiejętności i sprawności jaki jest niezbędny do podjęcia nauki w szkole,
  2. Ukształtowanie poczucia tożsamości ze społecznie akceptowanymi wzorami i normami postępowania a także poczucia współodpowiedzialności za własne postępowanie i zachowanie,
  3. Wspomaganie wychowawczej i opiekuńczej roli rodziny w ścisłym z nią współdziałaniu.

Zadania przedszkola:

  1. Zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki odpowiednio do wieku dziecka i osiągniętego stopnia rozwoju, zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu,
  2. Organizowanie pracy z wychowankami zgodnie z zasadami higieny pracy, nauki i wypoczynku oraz prawidłowościami psychologii rozwojowej dzieci,
  3. Dostosowanie treści, metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej do możliwości psycho – fizycznych dzieci oraz ich indywidualizacja zgodnie z jednostkowymi potrzebami i możliwościami,
  4. Udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,
  5. Podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
  6. Pomoc dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.
Statut Przedszkola nr 186

Ramowy rozkład dnia

6:00 – 13:00
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego

6:00 – 8:30
kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami, praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
ćwiczenia poranne, zabawy orientacyjno – porządkowe i utrwalające

8:30 – 9:00
przygotowanie do pierwszego śniadania, zabiegi higieniczne
pierwsze śniadanie

9:00 – 10:30
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”
zajęcia dodatkowe, kontakty okolicznościowe oraz uroczystości związane z realizacją Programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”, wyjścia na przedstawienia, spacery, wycieczki itp.

10:30 – 10:45
przygotowanie do drugiego śniadania, zabiegi higieniczne
drugie śniadanie

10:45 – 13:00
Grupa „Biedronki” leżakowanie
Grupa “Motylki”, „Pszczółki”, „Żabki”, “Zajączki”, “Kreciki”, “Mrówki”, “Świerszcze” gry i zabawy dydaktyczne, zabawy swobodne, spacery

13:00 – 13:30
przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, obiad

13:30 – 17:00
ćwiczenia relaksacyjne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabiegi higieniczno – porządkowe
kontakty z rodzicami

BIEDRONKI

piątek
9:00-9:30 język angielski

MOTYLKI

piątek
9:30-10:00 język angielski

PSZCZÓŁKI

piątek
10:00-10:30 język angielski

ŻABKI

wtorek
11:30-12:00 język angielski

ZAJĄCZKI

wtorek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

środa
10:45-11:45 gimnastyka korekcyjna

czwartek
9:45-10:45 logopedia

KRECIKI

poniedziałek
9:45-10:45 logopedia

środa
12:10-12:40 religia
11:00-11:30 język angielski
11:50-12:50 gimnastyka korekcyjna
12:30-13:30 pomoc psychologiczno-pedagogiczna

czwartek
10:30-11:00 religia

piątek
10:30-11:00 język angielski

MRÓWKI

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:30-10:00 religia
11:30-12:00 język angielski

czwartek
9:50-10:50 gimnastyka korekcyjna
11:00-11:30 religia

piątek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

ŚWIERSZCZE

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:00-9:30 religia
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
10:50-11:50 gimnastyka korekcyjna
12:00-12:30 język angielski

czwartek
10:00-10:30 religia

piątek
11:30-12:00 język angielski

JADŁOSPIS

PONIEDZIAŁEK
23.11.2020 r.

śniadanie
chleb pszenny i graham z masłem 82% tłuszczu, szynka z indyka, ser mozzarella, kiełki, biała rzodkiew do chrupania, napar owocowy (1,7)

zupa
zupa jarzynowa z brokułami (9)
drugie danie
 Chilli con carne z czerwoną fasolą, kukurydzą i mięsem wieprzowym, ryż gotowany na parze, woda mineralna (9)
podwieczorek
Mandarynki 2 szt., wafle ryżowe, woda mineralna

WTOREK
24.11.2020 r.

śniadanie
chleb mieszany i żytni z masłem 82% tłuszczu, twarożek z zielonym ogórkiem, dżem wiśniowy, marchew do chrupania, napar owocowy (1,7)
zupa
Krem z dyni i marchewki z mleczkiem kokosowym i grzankami (1,9)
drugie danie
Pałka z kurczaka, ziemniaki puree z masłem i mlekiem, mizeria z koperkiem, kompot owocowy (1,7)
podwieczorek
Domowe ciasto z czerwoną porzeczką, woda mineralna (1,3,7)

ŚRODA
25.11.2020 r.

śniadanie
Piernikowa jaglanka ze śliwką, chleb razowy z  masłem 82% tłuszczu, domowy pasztet drobiowy, rzodkiewka do chrupania, (1,3,7,9)
zupa
Zupa pomidorowa z makaronem literki (1,3,9)
drugie danie
Zraziki wieprzowe z ogórkiem kiszonym w sosie własnym, kasza jęczmienna, buraczki z jabłkiem, kompot owocowy (1,7,9)
podwieczorek
Galaretka truskawkowa, biszkopty 2szt., woda mineralna (1,3,7)

CZWARTEK
26.11.2020 r.

śniadanie
Chleb szlachecki i pszenny z masłem 82% tłuszczu, szynka Babuni, omlecik z kolorową papryką, sałata, napar owocowy (1,3,7)
zupa
Zupa gulaszowa z mięsem, papryką i pomidorami (9)
drugie danie
Naleśniki z domieszką mąki orkiszowej z frużeliną mango, sos jogurtowy z wanilią, kompot owocowy (1,3,7)
podwieczorek
Foccacia z rozmarynem i pomidorami, woda mineralna (1,3,7)

PIĄTEK
27.11.2020 r.

śniadanie
Pół bułki graham i pół bułki mlecznej z masłem 82% tłuszczu, pasta rybna z pomidorami, ser żółty salami, ogórek kiszony, kawa inka na mleku (1,4,7)

zupa kapuśniak ze słodkiej kapusty z kminkiem (9)

drugie danie
Makaron świderki z czerwonym pesto i mozzarellą,  kompot owocowy (1,3,7)
podwieczorek
Ciasteczko owsiane z żurawiną i słonecznikiem, woda mineralna (1,3,7)

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc listopad  

 

1.Domy i domki.

− poznawanie, na podstawie swojej miejscowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie.;

− pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana), jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasy­piają); zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.

Dziecko:

− dopasowuje zwierzęta do ich domków;

− posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie trzech;

− odpowiednio reaguje na przerwy w muzyce;

− stosuje nazwy: pokój, przedpokój, łazienka, kuchnia;

− rwie kawałki gazety i przykleja je na obrazku jeża.

2. Urządzenia elektryczne.

– poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego;

– dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.

Dziecko:

− rozpoznaje i nazywa wybrane urządzenia elektryczne;

− rozwiązuje zagadki;

− wyklaskuje rytm piosenki;

− rysuje po śladach;

− odpowiada na pytania dotyczące wiersza.

3. A deszcz pada i pada.

− obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią, występujących wtedy zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.

Dziecko:

− mówi wyraźnie;

− stosuje słowa: mało, dużo;

− porusza się rytmicznie przy muzyce;

− tworzy kompozycję z papierowych kropli deszczu;

− ubiera się samodzielnie.

4. Dbamy o zdrowie.

− spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczanie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie picia napojów gazowanych).

Dziecko:

− dba o czystość;

− stosuje określenia: długi, krótki;

− rytmicznie klaszcze;

− wykonuje i spożywa sałatkę owocową;

− opowiada historyjkę;

− bierze udział w zabawach andrzejkowych.

LISTOPAD 

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

Nasza miejscowość, nasz region

Poznawanie swojej miej­scowości

– określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś)

– poznawanie osób pra­cujących w bliskim otoczeniu przedszkola

– poznawanie, na pod­stawie swojej miej­scowości, sposobów budowania dawniej i współcześnie

Nasz kontakt z techniką

Doświadczenia konstruk­cyjno-techniczne

– uczestniczenie w zaba­wach konstrukcyjnych

– budowanie z natural­nych materiałów (pia­sek, śnieg).

– bezpieczne korzystanie z urządzeń technicz­nych, np. telewizora, komputera, odtwarza­cza płyt kompakto­wych, wideo

– poznawanie, w sposób bezpośredni lub po­średni, różnych form zastosowania techniki w życiu ludzi (np. ko­rzystanie z telefonu sta­cjonarnego lub komór­kowego, komputera).

Urządzenia gospodar­stwa domowego

– poznawanie urządzeń gospodarstwa domo­wego

– dostrzeganie roli urzą­dzeń gospodarstwa do­mowego w ułatwianiu pracy ludziom

– poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurza­cza, miksera, ekspresu; zasad bezpiecznego korzystania z nich.

Poznajemy przyrodę

Jesień

– obserwowanie zmian zachodzących w przy­rodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracają­cej się długości dnia.

Dbamy o nasze zdrowie

Zdrowa żywność

– spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału (ograniczenie spożycia słodyczy, chipsów), picie kompotów, soków (ograniczanie picia napojów gazowanych)

– przezwyciężenie niechęci do nieznanych potraw.

Dbałość o higienę

– przebywanie na świeżym powietrzu; uczestniczenie w spacerach, zabawach i ćwiczeniach ruchowych

– dbanie o higienę poprzez codzienne mycie całego ciała

– mycie zębów po posiłkach

Zapobieganie chorobom

− systematyczne kontro­lowanie stanu uzębie­nia; przezwyciężanie obaw przed wizytą u stomatologa.

CELE REALIZOWANE W LISTOPADZIE
GRUPA „PSZCZÓŁKI”

  1. „Moja rodzina”.
    Cele ogólne:
    – rozwijanie koncentracji uwagi,
    – rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
    – kształtowanie poczucia rytmu,
    – poznanie instrumentu perkusyjnego – kołatki,
    – rozwijanie umiejętności wokalnych,
    – rozwijanie empatii,
    – kształtowanie pojęcia para,
    – rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej,
    – rozwijanie sprawności manualnej,
    – rozwijanie świadomości własnego ciała.

      2.„Mój dom”

Cele ogólne:

– rozwijanie mowy,

– posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,

– wzbogacanie słownictwa,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie spostrzegania wzrokowego,

– poznawanie wybranych urządzeń elektrycznych dostępnych w domu.

3.  „Moje prawa i obowiązki”.

Cele ogólne:

– rozwijanie u dzieci świadomości posiadania praw i obowiązków,

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

– kształtowanie poczucia rytmu,

– rozwijanie empatii,

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

– określenie położenia przedmiotów w przestrzeni,

– rozwijanie sprawności manualnych,

– rozwijanie doświadczeń sensorycznych,

– rozwijanie wypowiedzi słownych.

 

      3. „Moje zdrowie i bezpieczeństwo”.

Cele ogólne:

– wdrażanie do dbania o własne zdrowie,

– utrwalanie znajomości numeru alarmowego 112,

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

–  rozwijanie słuchu muzycznego,

– propagowanie zdrowego żywienia,

– rozwijanie umiejętności liczenia,

– rozwijanie umiejętności samoobsługowych,

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania.

                        LISTOPAD-„ Żabki”                   

„Rankiem drobny deszcz pokropił

Chmury przegnał wiatr w południe

Słońce mocniej zaświeciło

Z drzew spadają liście cudne…”

 W JESIENNYM NASTROJU:

– obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, określanie zjawisk atmosferycznych i pogody charakterystycznych dla listopada (częste opady deszczu, silny wiatr, mgła, chłodno)

– rozwijanie u dzieci wrażliwości i sprzyjanie ich twórczym działaniom poprzez obserwowanie jesiennej szarugi

– rozumienie konieczności dostosowania ubioru do temperatury i warunków atmosferycznych

– utrwalenie nazw pór roku i nazwy aktualnego miesiąca

– zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie

– obserwacja wpływu przyrody na życie ludzi i zwierząt

– zapoznanie z literą I oraz t – wielką i małą; drukowaną

kształtowanie umiejętności rozpoznawania symboli narodowych

– rozwijanie umiejętności analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej

– zabawy ruchowe, rytmiczne – ćwiczenia dużej i małej motoryki z wykorzystaniem przyborów

– gimnastyka to zabawa- codzienne zabawy w sali i na powietrzu umożliwiające różne formy ruchu

– zabawy matematyczne; doskonalenie orientacji przestrzennej, rozwijanie umiejętności liczenia, prezentacja i omówienie figury geometrycznej TRÓJKĄT

– rozwijanie sprawności manualnej, doskonalenie sprawności dłoni podczas działań plastycznych

– systematyczne czytanie bajek, opowiadań; uważne słuchanie i zachęcanie do wypowiadania się na temat utworu, kształtowanie umiejętności formułowania prostych zdań, odpowiedzi na pytania;

– wypowiadanie się na temat ilustracji, historyjek obrazkowych

– zabawy z literami; dzielenie wyrazów na sylaby, głoski; wyodrębnianie pierwszej głoski, wyszukiwanie wyrazów na podaną literę

DZIEŃ JEŻA

 ŚWIĘTO PLUSZOWEGO MISIA

 

 

 

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 LISTOPAD                                                            

KRĄG TEMATYCZNY – Jesienne nastroje (29.10. – 04.11.2020)

  • utrwalanie nazw pór roku
  • zapoznanie z literą I: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie umiejętności liczenia; zapoznanie z trójkątem
  • zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca
  • poznawanie nowej techniki plastycznej

KRĄG TEMATYCZNY – Dbamy o zdrowie (05 – 12.11.2020)

  • rozwijanie mowy
  • zapoznanie z literą T: małą i wielką, drukowaną
  • uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka
  • zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności
  • zapoznanie z wyglądem, budową, nazwą tamburynu i grą na nim
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zapoznanie z pracą stomatologa
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5
  • poznawanie nazw posiłków i pór dnia

KRĄG TEMATYCZNY – Moje domowe zwierzątko (16 – 20.11.2020)

  • rozwijanie mowy
  • zapoznanie z literą D: małą i wielką, drukowaną
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem
  • poznawanie swoich praw i obowiązków
  • poznawanie właściwości magnesu

KRĄG TEMATYCZNY – Urządzenia elektryczne (23 – 27.11.2020)

  • przygotowanie do nauki czytania
  • zapoznanie z literą k: małą i wielką, drukowaną
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym
  • rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej
  • poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii
  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła

 

 

LISTOPAD

JESIENNE NASTROJE (tydzień 1)

Cele główne:

  • utrwalanie nazw pór roku,
  • zapoznanie z literą i: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie,
  • rozwijanie sprawności manualnej.
  • rozwijanie umiejętności liczenia; zapoznanie z trójkątem,
  • zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca,
  • poznawanie nowej techniki plastycznej.

DBAMY O ZDROWIE (tydzień 2)

Cele główne:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z literą t: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka,
  • zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności.
  • zapoznanie z wyglądem, budową, nazwą tamburynu i grą na nim,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • zapoznanie z pracą stomatologa,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5.
  • poznawanie nazw posiłków i pór dnia,

MOJE DOMOWE ZWIERZĄTKO (tydzień 3)

Cele główne:

  • zapoznanie z literą d: małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem.
  • poznawanie swoich praw i obowiązków,
  • poznawanie właściwości magnesu.

URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE (tydzień 4)

Cele główne

  • przygotowanie do nauki czytania,
  • zapoznanie z literą k: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym,
  • rozwijanie umiejętności łączenia ze sobą różnorodnych materiałów.
  • rozwijanie wrażliwości muzycznej,
  • poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii.
  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

LISTOPAD – kręgi tematyczne

tydzień 1. Jesienne nastroje

  1. Odgłosy padającego deszczu
  2. Jesienna pogoda
  3. Wędrówki kropel wody
  4. Jesienne zagadki
  5. Co można robić w czasie jesiennej szarugi?

tydzień 2. Dbamy o zdrowie

  1. Chory kolega
  2. Prowadzimy zdrowy tryb życia
  3. Czystość to zdrowie
  4. Mam zdrowe zęby
  5. Jestem zdrowy jak ryba

tydzień 3. Moje domowe zwierzątko

  1. Pies – przyjaciel człowieka
  2. Czworonożni przyjaciele i skrzydlaci przyjaciele
  3. Koty i psy
  4. Nie tylko o królikach
  5. Moje prawa i obowiązki

tydzień 4. Urządzenia elektryczne

  1. Co to za urządzenia?
  2. Dawniej i obecnie
  3. Do czego jest potrzebny prąd?.
  4. Źródła energii
  5. Złe przewodniki ciepła i dobre przewodniki ciepła

Zamierzenia pracy dydaktyczno-wychowawczej

listopad 2020 r.

  • rozwijanie zainteresowania otaczającym światem
  • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne,
  • kształtowanie zachowań proekologicznych,
  • ćwiczenie umiejętności wnioskowania o zjawiskach przyrodniczych na podstawie obserwacji i doświadczeń,
  • zapoznanie z literą o: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • zapoznanie z literą a: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • zapoznanie z literą m: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała,
  • uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia, − zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4,
  • uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka,
  • podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku,
  • wypowiadanie się na temat zwierząt domowych,
  • kształtowanie postawy szacunku wobec innych,
  • poznawanie swoich praw i obowiązków,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • zapoznanie z figurą geometryczną – prostokątem,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • dzielenie słów na sylaby oraz wyróżnianie głosek w prostych słowach,
  • porównywanie liczebności zbiorów,
  • zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym,
  • poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii,
  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła.

Skip to content