Skip links

„Mieszkańcy Łąki”

Nasza placówka jest duża i przestronna , zapewniamy dzieciom bardzo dobre warunki dające poczucie akceptacji i bezpieczeństwa – to bardzo ważne w wieku przedszkolnym.

Praca wychowawcza naszego przedszkola oparta jest na Podstawie Programowej Wychowania przedszkolnego i Programie edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkole” autorstwa: M.Kwaśniewska WiesławaŻaba-Żabińska.
Szczególną uwagę przywiązujemy do działań na rzecz promocji zdrowia. Przedszkole realizuje udział w Projekcie MEN „Przedszkole Promujące Zdrowie”.

W codziennej pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznej w każdej grupie wiekowej realizowana jest tematyka prozdrowotna i proekologiczna dostosowana do wieku i możliwości dzieci. Wśród naszych podopiecznych i ich rodziców rozbudzamy zamiłowania do rozwijania sprawności ruchowej i aktywnego wypoczynku. Organizujemy festyny rodzinne, liczne wycieczki, wyjazdy integracyjne i spotkania propagujące zdrowy styl życia.

Stosujemy różnorodne metody wspierające rozwój dzieci: gimnastykę wg P. Dennisona, R. Labana, W. Sherborne, C. Orffa, odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak, wspieramy się propozycjami pracy z dzieckiem wg M. Bogdanowicz.

Ważne w naszej edukacji jest wychowanie przez kontakt ze sztuką: edukacja teatralna, lekcje muzealne, lekcje biblioteczne włączenie się w działalność Klubu Małego Muzyka, organizowanie różnych form twórczości dziecięcej z uwzględnieniem połączenia różnych rodzajów ekspresji.
Z dziećmi pracuje wysoko wykwalifikowany zespół pedagogów, specjalistów wychowania przedszkolnego.

Cele przedszkola:

Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka we wszystkich sferach:

  1. Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego dziecka oraz wyposażenie go w zasób wiadomości, umiejętności i sprawności jaki jest niezbędny do podjęcia nauki w szkole,
  2. Ukształtowanie poczucia tożsamości ze społecznie akceptowanymi wzorami i normami postępowania a także poczucia współodpowiedzialności za własne postępowanie i zachowanie,
  3. Wspomaganie wychowawczej i opiekuńczej roli rodziny w ścisłym z nią współdziałaniu.

Zadania przedszkola:

  1. Zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki odpowiednio do wieku dziecka i osiągniętego stopnia rozwoju, zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu,
  2. Organizowanie pracy z wychowankami zgodnie z zasadami higieny pracy, nauki i wypoczynku oraz prawidłowościami psychologii rozwojowej dzieci,
  3. Dostosowanie treści, metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej do możliwości psycho – fizycznych dzieci oraz ich indywidualizacja zgodnie z jednostkowymi potrzebami i możliwościami,
  4. Udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,
  5. Podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
  6. Pomoc dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.
Statut Przedszkola nr 186

Ramowy rozkład dnia

6:00 – 13:00
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego

6:00 – 8:30
kontakty indywidualne z dziećmi i rodzicami, praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
ćwiczenia poranne, zabawy orientacyjno – porządkowe i utrwalające

8:30 – 9:00
przygotowanie do pierwszego śniadania, zabiegi higieniczne
pierwsze śniadanie

9:00 – 10:30
zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane według programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”
zajęcia dodatkowe, kontakty okolicznościowe oraz uroczystości związane z realizacją Programu wychowania przedszkolnego „Nasze przedszkole”, wyjścia na przedstawienia, spacery, wycieczki itp.

10:30 – 10:45
przygotowanie do drugiego śniadania, zabiegi higieniczne
drugie śniadanie

10:45 – 13:00
Grupa „Biedronki” leżakowanie
Grupa “Motylki”, „Pszczółki”, „Żabki”, “Zajączki”, “Kreciki”, “Mrówki”, “Świerszcze” gry i zabawy dydaktyczne, zabawy swobodne, spacery

13:00 – 13:30
przygotowanie do obiadu, zabiegi higieniczne, obiad

13:30 – 17:00
ćwiczenia relaksacyjne, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci
praca indywidualna i wyrównawcza z dziećmi
zabiegi higieniczno – porządkowe
kontakty z rodzicami

BIEDRONKI

piątek
9:00-9:30 język angielski

MOTYLKI

piątek
9:30-10:00 język angielski

PSZCZÓŁKI

piątek
10:00-10:30 język angielski

ŻABKI

wtorek
11:30-12:00 język angielski

ZAJĄCZKI

wtorek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

środa
10:45-11:45 gimnastyka korekcyjna

czwartek
9:45-10:45 logopedia

KRECIKI

poniedziałek
9:45-10:45 logopedia

środa
12:10-12:40 religia
11:00-11:30 język angielski
11:50-12:50 gimnastyka korekcyjna
12:30-13:30 pomoc psychologiczno-pedagogiczna

czwartek
10:30-11:00 religia

piątek
10:30-11:00 język angielski

MRÓWKI

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:30-10:00 religia
11:30-12:00 język angielski

czwartek
9:50-10:50 gimnastyka korekcyjna
11:00-11:30 religia

piątek
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
11:00-11:30 język angielski

ŚWIERSZCZE

wtorek
9:45-10:45 logopedia

środa
9:00-9:30 religia
10:00-11:00 pomoc psychologiczno-pedagogiczna
10:50-11:50 gimnastyka korekcyjna
12:00-12:30 język angielski

czwartek
10:00-10:30 religia

piątek
11:30-12:00 język angielski

JADŁOSPIS

PONIEDZIAŁEK
25.01.2021 r.

śniadanie
chleb pszenny i graham z masłem 82% tłuszczu, szynka drobiowa, pasta twarogowa z koperkiem, ogórek zielony, rzodkiewka, napar owocowy (1,7)

zupa
Zupa kalafiorowa (9)
drugie danie
Kurczak w sosie słodko – kwaśnym z ananasem i kukurydzą, ryż gotowany na parze, woda mineralna (9)
podwieczorek
Jabłko, chrupki kukurydziane 2szt., woda mineralna

WTOREK
26.01.2021 r.

śniadanie
Płatki kukurydziane na mleku,chleb razowy z masłem 82% tłuszczu, szynka sopocka, kolorowa papryka,  (1,7)
zupa
Krem z pieczonej dyni z rozmarynem i grzankami (1,9)

drugie danie
Pieczeń z karkówki w sosie własnym, kasza jęczmienna, buraczki z cebulką, kompot owocowy (1,9)
podwieczorek
Koktajl truskawkowy na jogurcie, 1/2 banana, woda mineralna  (7)

ŚRODA
27.01.2021 r.

śniadanie
Płatki owsiane na mleku z musem jabłkowym,chleb razowy z masłem 82% tłuszczu, pasztet drobiowy, kiełki, (1,3,7,9)
zupa
Zupa krupnik z kaszą jęczmienną (1,9)
drugie danie
Makaron spaghetti w sosie bolońskim z warzywami okopowymi i zielonym groszkiem,  kompot owocowy (1,3,7,9)
podwieczorek
Crossant maślany, mus malinowy, woda mineralna (1,3,7)

CZWARTEK
28.01.2021 r.

śniadanie
 Chleb szlachecki z masłem 82% tłuszczu, mini omlecik ze szczypiorkiem, schab pieczony z czosnkiem, rzodkiewka, sałata, napar owocowy, (1,3,7)

Zupa – Grochowa z majerankiem (9)

drugie danie
Ryż na mleku z jabłkiem prażonym, sos waniliowy na jogurcie, kompot owocowy (1,7)
podwieczorek
Pizzerinka z pomidorami i ziołami,  woda mineralna (1,3,7)

PIĄTEK
29.01.2021 r.

śniadanie
Bułka graham z masłem 82% tłuszczu, pasta hummus z sezamem, ser żółty Salami, ogórek kiszony, kolorowa papryka, napar owocowy, (1,7,11)

zupa  Zupa pomidorowa z kaszą jaglaną, (9)

drugie danie
Kotlecik jajeczny, ziemniaki puree z masłem i mlekiem, mizeria z koperkiem, kompot owocowy (1,3,7)
podwieczorek
Ciasto marchewkowe z cynamonem, woda mineralna (1,3,7)

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne na miesiąc styczeń. 

  1. W świecie baśni

Wzbudzanie zainteresowania literaturą

– słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

– odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

– recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

Kontakt z literaturą i czasopismami

– oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej,

– zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki

Dziecko:

−  odpowiada na pytania dotyczące utworu

− określa, jak wygląda pierwszy, drugi, trzeci smok

− śpiewa piosenkę

−  zagina papier

  1. Dokarmiamy ptaki

Wzbudzanie zainteresowania literaturą

– słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów

– odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego

– recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy.

Kontakt z literaturą i czasopismami

– oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej,

– zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki

Dziecko:

− odpowiada na pytania dotyczące opowiadania

− posługuje się liczebnikami porządkowymi w zakresie 3

− śpiewa refren piosenki

− wykonuje obrazek karmnika
z wróblami

– odpowiada na pytania dotyczące wiersza

  1. Moja babcia i mój dziadek

Podawanie informacji na temat swojej rodziny

– nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np. mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek

– podawanie powiązań między członkami rodziny, np. babcia to mama mamy lub mama taty.

Organizowanie świąt o charakterze rodzinnym

− uczestniczenie w krótkich programach artystycznych

Dziecko:

− recytuje wiersz

− układa kwiatek względem siebie według poleceń nauczyciela

− śpiewa piosenkę

− odbija dłoń maczaną w farbie na obrazku serduszka

− prezentuje babciom i dziadkom swoje umiejętności

  1. Zimo baw się z nami

Zima

– obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zaszły w przyrodzie, występujące zjawiska

– zabawy na świeżym powietrzu, spacery

− określanie odpowiedniego ubioru do występującej pory roku i temperatury, nabywanie i szlifowanie umiejętności ubierania się

Dziecko:

-wypowiada się na temat obrazków,

-reaguje na przerwę w grze,

– recytuje wiersz,

-wykonuje ćwiczenia oddechowe,

  • wskazuje obrazki przedstawiające oznaki zimy
  • rysuje po śladach,
  • porusza się rytmicznie przy piosence,

Luty 

Zamierzenia pracy wychowawczo – dydaktycznej

Tydzień pierwszy:

Zimo baw się z nami!

Poznajemy przyrodę Zima

Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie.

Poznawanie wybranych właściwości fizycznych śniegu i lodu, zwracanie uwagi na zanieczyszczenia, które zatrzymują w sobie. Nasze bezpieczeństwo na co dzień. Uświadomienie niebezpieczeństw wynikających z nieprzestrzegania zakazów – poznawanie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu ( bawienia się w miejscach niedozwolonych, np. przy ruchliwej ulicy, na zamarzniętym stawie.

Dziecko: odpowiada na pytania dotyczące wiersza, segreguje sylwety bałwanków według budowy, nakrycia głowy i tego co trzymają w rękach, maluje białą farbą na niebieskiej kartce zimowe zabawy.

Tydzień drugi:

Tak mija czas

Poznajemy czas

Organizacja przestrzeni i czasu dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i noc, pór roku, dni tygodnia, miesięcy – nazywanie pór dnia: rano, południe, popołudnie, wieczór, noc.

Dziecko: odpowiada na pytania, dostrzega tempo wykonywanych czynności – wie, że po dniu jest noc, a po nocy dzień, bawi się z młodszymi i starszymi dziećmi, nazywa pory dnia: rano, południe, wieczór, dostrzega zmiany zachodzące w nim przez lata – określa położenie budzika względem innych przedmiotów.

Tydzień trzeci

Czy jesteśmy sami w kosmosie?

Poznajemy świat

Nasza ziemia, poznawanie nazw wybranych planet układu słonecznego, np. Mars, Wenus; słuchanie ciekawostek na ich temat – gromadzenie literatury, zdjęć, albumów związanych z kosmosem – poznawanie zawodów związanych z kosmosem, np. kosmonauty, astronoma.

Dziecko: wypowiada się na temat ufoludków, liczy w zakresie czterech – rysuje kredką w jednym kolorze, śpiewa piosenkę, rysuje ufoludka według opisu – mówi wyraźnie, odpowiada na pytania.

 

CELE REALIZOWANE W STYCZNIU

  1. „Mijają dni, miesiące, lata”.

Cele ogólne:

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

– rozwijanie pamięci muzycznej

– rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy,

– przyswajanie nazwy aktualnej pory roku,

– rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie świadomości własnego ciała.

   2.„Zima i zwierzęta”.

Cele ogólne:

– poznanie sposobów pomagania ptakom w trakcie zimy,

– wyrabianie opiekuńczego stosunku do zwierząt,

– poznanie wyglądu wybranych ptaków,

– rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy,

– przyswajanie nazwy aktualnej pory roku,

– rozwijanie mowy,

– posługiwanie się liczebnikami porządkowymi,

– wzbogacanie słownictwa,

– rozwijanie poczucia rytmu,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie spostrzegania wzrokowego,

– rozwijanie sprawności manualnej.

3. „Babcia i dziadek”.

Cele ogólne:

– rozwijanie koncentracji uwagi,

– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,

– wzbudzanie zainteresowania zabawami z czasów dzieciństwa babć i dziadków,

– kształtowanie poczucia rytmu,

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

– rozwijanie sprawności manualnych,

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4,

– rozwijanie percepcji słuchowej.

4.„Karnawał”.

– rozwijanie umiejętności wokalnych,

– rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy,

– wzbogacenie słownictwa,

– rozwijanie sprawności manualnej,

– rozwijanie umiejętności klasyfikowania,

– rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 4.

                                   STYCZEŃ

Zimowa pogoda – FERIE

  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 7
  • Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego
  • Nabywanie swobody w samorzutnym wyrażaniu myśli i zadawaniu pytań
  • Gimnastyka buzi i języka- ćwiczenia artykulacyjne
  • Zapoznanie z literą S, N- małą i wielką
  • „ Pomagamy ptakom w zimie”- rozmowa i zachęcanie do dokarmiania ptaków zimą
  • Słuchanie ciekawostek z życia ptaków
  • Rozwijanie umiejętności rozwiązywania i układania zagadek na podany temat
  • Jak bezpiecznie bawić się zimą na śniegu i lodzie; sporty zimowe;
  • Aktywne uczestniczenie w ćwiczeniach gimnastycznych, zabawach ruchowych; zabawach na powietrzu

Moja babcia i mój dziadek

  • Potrafię opowiedzieć o swoich dziadkach- uświadomienie dzieciom roli babci i dziadka w ich życiu
  • Wykonanie upominków dla babci i dziadka
  • Rozmawiamy o emocjach i uczuciach „ smutek”
  • Wyrażanie swoich spostrzeżeń w ekspresji plastycznej- portret babci i dziadka
  • Zapoznanie z literą b małą i wielką
  • Aktywny udział w ćwiczeniach gimnastycznych i zabawach ruchowych
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych oraz odzwierciedlanie charakteru muzyki za pomocą ruchu;

Chciałbym być matematykiem

Zabawy matematyczne

  • Zabawy i ćwiczenia z cyfrą 8, rozkład liczby 8; wprowadzenie znaków dodawania i odejmowania
  • Oglądanie kalendarzy, dostrzeżenie podziału na miesiące i dni tygodnia
  • „ Każdy miesiąc ma swoje imię”- utrwalenie nazw miesięcy i dni tygodnia
  • „W zegarze mieszka czas”- utrwalenie nazw pór dnia;
  • Rozwijanie umiejętności mierzenia długości i objętości
  • Układanie rytmów
  • Ćwiczenie umiejętności umiejscawiania przedmiotów w przestrzeni

Zabawy dowolne według pomysłów dzieci, czerpanie radości ze wspólnej zabawy, wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery .

Swobodna twórczość plastyczna oraz wykonywanie różnorodnych prac plastycznych na zadany temat

Rozwijanie inwencji twórczej i estetyki ruchu

29.01.2021 Balik karnawałowy w naszej grupie

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO –DYDAKTYCZNE –STYCZEŃ

I.KRĄG TEMATYCZNY –Tu rosły paprocie(07 –14.01.2021)

  •  rozwijanie mowy
  • zapoznanie z literą s: małą i wielką, drukowaną
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • zapoznanie z nazwami dni tygodnia
  • rozwijanie sprawności manualnych

II.KRĄG TEMATYCZNY –Zabawy na śniegu (15 –22.01.2021)

  • rozwijanie aktywności twórczej
  • zapoznanie z literą n: małą i wielką, drukowaną
  • poznawanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi
  • ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zimowych zabaw
  • rysowanie do wysłuchanego tekstu

III.KRĄG TEMATYCZNY –Odwiedzili nas babcia i dziadziuś (25.01 –01.02.2021)

  • rozwijanie mowy
  • zapoznanie z literą b: małą i wielką, drukowaną
  • przeliczanie w zakresie siedmiu
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • prezentowanie swoich umiejętności.

                                         LUTY

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

 

Jestem samodzielny w kuchni (1 tydzień)

 

CELE GŁÓWNE:

  • zapoznanie z literą g: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • poznawanie pór dnia,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • umuzykalnianie dzieci,
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie mowy,
  • aktywne uczestniczenie w proponowanych zabawach

Znamy te baśnie (2 tydzień)

CELE GŁÓWNE:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z literą w: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • zapoznanie z etapami powstawania książki,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie muzykalności i szybkiej reakcji na sygnał dźwiękowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia, zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 8,
  • zachęcanie do kilkuzdaniowych wypowiedzi na temat baśni,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego.

Chciałbym być matematykiem (3 tydzień)

CELE GŁÓWNE:

  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z literą p: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • zapoznanie z nazwami miesięcy,
  • zachęcanie do wspólnego działania.
  • zapoznanie z wagą szalkową,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.
  • rozwijanie umiejętności mierzenia długości,
  • rozwijanie umiejętności mierzenia objętości
  • poznawanie polskich tańców ludowych,

Styczeń – kręgi tematyczne.

Zwierzęta są głodne

Choinka dla ptaków

Ptaszek z gazety

Głodny ptaszek

Mój tydzień

Mówimy wyraźnie: ćwir, ćwir, ćwir… kra, kra, kra

Zabawy na śniegu

Taniec bałwanków i płatków śniegu

Bezpiecznie bawimy się na śniegu

Zimowe skojarzenia

Zimowe rachunki

Ubieramy się ciepło

Odwiedzili nas babcia i dziadziuś

Jaka jest babcia? Jaki jest dziadek?

Robimy prezenty

Drzewo genealogiczne

Dla babci i dla dziadka

 

GRUDZIEŃ – kręgi tematyczne.

tydzień 1. Tu rosły paprocie

1. Kiedy żyły dinozaury?

2. Dlaczego dinozaury wyginęły?

3. Węglowa rodzina

4. Sól i węgiel

5. Park jurajski

tydzień 2. Nadchodzi zima

1. Nowa pora roku

2. Pada śnieg

3. Świat w zimowej szacie

4. Wypowiadamy się na temat zimy

5. Zima jest piękna

tydzień 3. Święta, święta

1. Nasza choinka

2. W oczekiwaniu na święta

3. Stół wigilijny

4. Bombki i liczby

5. Świąteczne życzenia

LISTOPAD – kręgi tematyczne

tydzień 1. Jesienne nastroje

  1. Odgłosy padającego deszczu
  2. Jesienna pogoda
  3. Wędrówki kropel wody
  4. Jesienne zagadki
  5. Co można robić w czasie jesiennej szarugi?

tydzień 2. Dbamy o zdrowie

  1. Chory kolega
  2. Prowadzimy zdrowy tryb życia
  3. Czystość to zdrowie
  4. Mam zdrowe zęby
  5. Jestem zdrowy jak ryba

tydzień 3. Moje domowe zwierzątko

  1. Pies – przyjaciel człowieka
  2. Czworonożni przyjaciele i skrzydlaci przyjaciele
  3. Koty i psy
  4. Nie tylko o królikach
  5. Moje prawa i obowiązki

tydzień 4. Urządzenia elektryczne

  1. Co to za urządzenia?
  2. Dawniej i obecnie
  3. Do czego jest potrzebny prąd?.
  4. Źródła energii
  5. Złe przewodniki ciepła i dobre przewodniki ciepła

 Zamierzenia pracy dydaktyczno –wychowawczej  styczeń 2021r.,

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z literą s: małą i wielką, drukowaną,
  • zapoznanie z literą s: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z nazwami dni tygodnia,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • zapoznanie z literą n: małą i wielką, drukowaną,
  • zapoznanie z literą n: małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • poznawanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,
  • ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zimowych zabaw,
  • rysowanie do wysłuchanego tekstu,
  • zapoznanie z literą b: małą i wielką, drukowaną,
  • zapoznanie z literą b: małą i wielką, drukowaną i pisaną.
  • przeliczanie w zakresie siedmiu,
  • rozwijanie pamięci słuchowej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • prezentowanie swoich umiejętności.

Skip to content