Od kilku lat realizujemy projekt: Kodowanie i Robotyka, w którym uczniowie klas I – III Szkoły Podstawowej nr 50 mają możliwość uczestniczenia w dodatkowych bezpłatnych zajęciach z kodowania i robotyki przy wykorzystaniu tabletów, klocków LEGO Education WeDo 2.0.
Podczas zajęć uczniowie poprzez zabawę wchodzą w tajniki programowania już od najmłodszych lat. Dzieci programują Ozoboty poprzez rysowanie kolorowych linii na kartce papieru, po których porusza się robot (wykorzystanie tablicy kodów dla Ozobota). W kolejnych latach będą się uczyć programowania Ozobotów z wykorzystaniem programu OzoBlockly – uładanie kolorowych bloczków programu w prostym graficznym interfejsie programistycznym opartym o popularny Scratch 2.0.
Najbardziej podobają się dzieciom zajęcia z wykorzystaniem zestawów klocków LEGO WeDo 2.0. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka staje się zabawą i angażuje każdego.
Zestaw został zaprojektowany dla uczniów szkół podstawowych i pomaga w rozwijaniu ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania).
W trakcie zabawy zestawem dzieci mają możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty mają różny stopień trudności i pokrywają wiele zagadnień m.in. związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii. Projekty WeDo 2.0 skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:
- Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
- Użycie modeli
- Projektowanie prototypów
- Badanie
- Analiza i interpretacja danych
- Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
- Zaangażowanie w dyskusję
Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji. Uczniowie klas starszych na lekcjach informatyki również programują roboty z użyciem zestawu klocków LEGO WeDo 2.0.
Od kilku lat realizujemy projekt: Kodowanie i Robotyka, w którym uczniowie klas I – III Szkoły Podstawowej nr 50 mają możliwość uczestniczenia w dodatkowych bezpłatnych zajęciach z kodowania i robotyki przy wykorzystaniu tabletów, klocków LEGO Education WeDo 2.0.
Podczas zajęć uczniowie poprzez zabawę wchodzą w tajniki programowania już od najmłodszych lat. Dzieci programują Ozoboty poprzez rysowanie kolorowych linii na kartce papieru, po których porusza się robot (wykorzystanie tablicy kodów dla Ozobota). W kolejnych latach będą się uczyć programowania Ozobotów z wykorzystaniem programu OzoBlockly – uładanie kolorowych bloczków programu w prostym graficznym interfejsie programistycznym opartym o popularny Scratch 2.0.
Najbardziej podobają się dzieciom zajęcia z wykorzystaniem zestawów klocków LEGO WeDo 2.0. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka staje się zabawą i angażuje każdego.
Zestaw został zaprojektowany dla uczniów szkół podstawowych i pomaga w rozwijaniu ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania).
W trakcie zabawy zestawem dzieci mają możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty mają różny stopień trudności i pokrywają wiele zagadnień m.in. związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii. Projekty WeDo 2.0 skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:
- Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
- Użycie modeli
- Projektowanie prototypów
- Badanie
- Analiza i interpretacja danych
- Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
- Zaangażowanie w dyskusję
Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji. Uczniowie klas starszych na lekcjach informatyki również programują roboty z użyciem zestawu klocków LEGO WeDo 2.0.
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 50 od lat biorą udział w EU Code Week, czyli w Europejskim Tygodniu Kodowania.
Code Week to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników. W naszej szkole doskonale zdajemy sobie sprawę, że nauka programowania ze względu na rosnące potrzeby rynku jest niezmiernie ważna, dlatego już od najmłodszych lat rozwijamy u uczniów analityczne i logiczne myślenie poprzez kodowanie i programowanie. Przy tej okazji Szkoła Podstawowa nr 50 organizuje wiele wydarzeń, w których biorą udział uczniowie. Są to między innymi:
- Kodowanie obrazów.
- Historia Code Week z Uczymy dzieci programować – zastosowanie ozobotów do kodowania.
- Nasz przyjaciel Scratch – tworzenie animacji w Scratch 3.0.
- Creating games in Scratch 3.0.
- Tworzenie gier przy użyciu komend w języku angielskim.
Za udział w tych wyzwaniach nasza szkoła otrzymała Certyfikat Doskonałości Tygodnia Kodowania 2019 (Certificate of Excellence in Coding Literacy) oraz Certyfikat Doskonałości Tygodnia Kodowania 2020
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata.
DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.
Szkoła Podstawowa nr 50 bierze udział w projekcie od wielu lat.
W szkole odbywają się m.in:
- prelekcja dla rodziców: „Rola domu w przeciwdziałaniu cyberprzemocy”;
- spotkania z policjantami dotyczące bezpieczeństwa w sieci;
- lekcje informatyki oraz lekcje wychowawcze o bezpieczeństwie w sieci;
- uczniowie tworzą prezentacje na temat bezpieczeństwa w Internecie;
- powstają gazetki tematyczne w klasach i w hallu głównym;
PROJEKT „JĘZYKI OBCE KLUCZEM DO PRZYSZŁOŚCI”
Projekt prowadzony w ramach Wolontariatu Europejskiego w stowarzyszeniu Centrum Inicjatyw Młodzieżowych „Horyzonty”.
Osoby prowadzące:
- Alexandra z Francji
- Saray z Hiszpanii
Szkolni koordynatorzy:
- p. Dominika Król (j. angielski)
- p. Daria Osztynowicz (j. hiszpański)
- p. Joanna Ostrowska (j. francuski)
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 50 udział w cyklu zajęć prowadzonych przez Alexandrę z Francji oraz Saray z Hiszpanii! Zajęcia będą odbywały się cyklicznie, a ich nadrzędnym celem jest podnoszenie sprawności językowych naszych uczniów. W młodszych klasach zajęcia prowadzone były w języku angielskim, w klasach starszych w języku hiszpańskim oraz w języku francuskim.
Uczniowie po raz kolejny brali udział w zajęciach prowadzonych przez Alexandrę z Francji oraz Saray z Hiszpanii. Było niesamowicie! Był czas na wspaniałe zabawy. Zajęcia odbywały się głównie w języku angielskim, ale nie brakowało także czasu na szybką naukę hiszpańskiego i francuskiego.
Miasto Poznań realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Uczeń z pasją – kompleksowe wsparcie uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wyborze optymalnych ścieżek edukacyjnych i zawodowych”. Celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji kluczowych 1002 uczniów z 80 szkół podstawowych i gimnazjalnych z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez indywidualne podejście do uczniów zdolnych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wzrost świadomości i umiejętności 4000 uczniów w dokonywaniu odpowiednich/właściwych wyborów dalszej ścieżki edukacyjnej, dzięki wszechstronnemu i zindywidualizowanemu wsparciu doradczemu oraz polepszeniu jakości procesu nauczania i warunków poprzez podwyższenie wiedzy, kompetencji 391 nauczycieli, pedagogów i doposażenie pracowni przyrodniczych i matematycznych.
Rezultatem realizacji projektu będzie: doposażenie 80 szkół poprzez zakup odpowiednich pracowni i ich wykorzystanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych, doposażenie szkół z zakresu doradztwa zawodowego – ośrodków kariery wg zaadoptowanego standardu SPINKA, nabycie kompetencji kluczowych przez – 955 uczniów, nabycie kompetencji przez 47 uczniów ze specjalnymi potrzebami, podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej – 391 nauczycieli.
Okres realizacji projektu: od 01.01.2017 r. do 31.10.2019 r.
Partner projektu: Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Całkowita wartość projektu: 13 305 160,00 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 11 309 386,00 zł
Ulotki do pobrania:
W ramach projektu „Uczeń z pasją” w naszej szkole odbywają się zajęcia dla uczniów 7 i 8 szkoły podstawowej.
Zajęcia wyrównawcze z:
- języka angielskiego
- matematyki
- języka polskiego
- biologii
- chemii
- fizyki
Zajęcia rozwijające z:
- języka angielskiego
- matematyki
- biologii
- geografii
Oraz:
- Metody szybkiego uczenia się języka polskiego
- Metody szybkiego uczenia się matematyki
- Zajęcia kompensacyjne „Jednak potrafię”
- Zajęcia kompensacyjne „Nie dajmy się”
- Kreatywne Grupy Przedsiębiorcze