Skip links
Erasmus+ "Razem w Europie"
PROJEKT "ZAPROGRAMUJ PRZYSZŁOŚĆ 2"
PROJEKT "CYFROWA SZKOŁA"
PROJEKT "JĘZYKI OBCE KLUCZEM DO PRZYSZŁOŚCI"
PROJEKT "UCZEŃ Z PASJĄ"
Lekcja Enter
Laboratorium Przyszłości
Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Aktywna Tablica

Od kilku lat realizujemy projekt: Kodowanie i Robotyka, w którym uczniowie klas I – III Szkoły Podstawowej nr 50 mają możliwość uczestniczenia w dodatkowych bezpłatnych zajęciach z kodowania i robotyki przy wykorzystaniu tabletów, klocków LEGO Education WeDo 2.0.

Podczas zajęć uczniowie poprzez zabawę wchodzą w tajniki programowania już od najmłodszych lat. Dzieci programują Ozoboty poprzez rysowanie kolorowych linii na kartce papieru, po których porusza się robot (wykorzystanie tablicy kodów dla Ozobota). W kolejnych latach będą się uczyć programowania Ozobotów z wykorzystaniem programu OzoBlockly – uładanie kolorowych bloczków programu w prostym graficznym interfejsie programistycznym opartym o popularny Scratch 2.0.

Najbardziej podobają się dzieciom zajęcia z wykorzystaniem zestawów klocków LEGO WeDo 2.0. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka staje się zabawą i angażuje każdego.

Zestaw został zaprojektowany dla uczniów szkół podstawowych i pomaga w rozwijaniu ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania).

W trakcie zabawy zestawem dzieci mają możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty mają różny stopień trudności i pokrywają wiele zagadnień m.in. związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii. Projekty WeDo 2.0 skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:

  • Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
  • Użycie modeli
  • Projektowanie prototypów
  • Badanie
  • Analiza i interpretacja danych
  • Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
  • Zaangażowanie w dyskusję

Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji. Uczniowie klas starszych na lekcjach informatyki również programują roboty z użyciem zestawu klocków LEGO WeDo 2.0.

Od kilku lat realizujemy projekt: Kodowanie i Robotyka, w którym uczniowie klas I – III Szkoły Podstawowej nr 50 mają możliwość uczestniczenia w dodatkowych bezpłatnych zajęciach z kodowania i robotyki przy wykorzystaniu tabletów, klocków LEGO Education WeDo 2.0.

Podczas zajęć uczniowie poprzez zabawę wchodzą w tajniki programowania już od najmłodszych lat. Dzieci programują Ozoboty poprzez rysowanie kolorowych linii na kartce papieru, po których porusza się robot (wykorzystanie tablicy kodów dla Ozobota). W kolejnych latach będą się uczyć programowania Ozobotów z wykorzystaniem programu OzoBlockly – uładanie kolorowych bloczków programu w prostym graficznym interfejsie programistycznym opartym o popularny Scratch 2.0.

Najbardziej podobają się dzieciom zajęcia z wykorzystaniem zestawów klocków LEGO WeDo 2.0. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka staje się zabawą i angażuje każdego.

Zestaw został zaprojektowany dla uczniów szkół podstawowych i pomaga w rozwijaniu ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania).

W trakcie zabawy zestawem dzieci mają możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty mają różny stopień trudności i pokrywają wiele zagadnień m.in. związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii. Projekty WeDo 2.0 skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:

  • Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
  • Użycie modeli
  • Projektowanie prototypów
  • Badanie
  • Analiza i interpretacja danych
  • Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
  • Zaangażowanie w dyskusję

Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji. Uczniowie klas starszych na lekcjach informatyki również programują roboty z użyciem zestawu klocków LEGO WeDo 2.0.

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 50 od lat biorą udział w EU Code Week, czyli w Europejskim Tygodniu Kodowania.

Code Week to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników. W naszej szkole doskonale zdajemy sobie sprawę, że nauka programowania ze względu na rosnące potrzeby rynku jest niezmiernie ważna, dlatego już od najmłodszych lat rozwijamy u uczniów analityczne i logiczne myślenie poprzez kodowanie i programowanie. Przy tej okazji Szkoła Podstawowa nr 50 organizuje wiele wydarzeń, w których biorą udział uczniowie. Są to między innymi:

  • Kodowanie obrazów.
  • Historia Code Week z Uczymy dzieci programować – zastosowanie ozobotów do kodowania.
  • Nasz przyjaciel Scratch – tworzenie animacji w Scratch 3.0.
  • Creating games in Scratch 3.0.
  • Tworzenie gier przy użyciu komend w języku angielskim.

Za udział w tych wyzwaniach nasza szkoła otrzymała Certyfikat Doskonałości Tygodnia Kodowania 2019 (Certificate of Excellence in Coding Literacy) oraz  Certyfikat Doskonałości Tygodnia Kodowania 2020

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata.

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.

Szkoła Podstawowa nr 50 bierze udział w projekcie od wielu lat.

W szkole odbywają się m.in:

  • prelekcja dla rodziców: „Rola domu w przeciwdziałaniu cyberprzemocy”;
  • spotkania z policjantami dotyczące bezpieczeństwa w sieci;
  • lekcje informatyki oraz lekcje wychowawcze o bezpieczeństwie w sieci;
  • uczniowie tworzą prezentacje na temat bezpieczeństwa w Internecie;
  • powstają gazetki tematyczne w klasach i w hallu głównym;

 

Certyfikat

PROJEKT „JĘZYKI OBCE KLUCZEM DO PRZYSZŁOŚCI”

Projekt prowadzony w ramach Wolontariatu Europejskiego w stowarzyszeniu Centrum Inicjatyw Młodzieżowych „Horyzonty”.

Osoby prowadzące:

  • Alexandra z Francji
  • Saray z Hiszpanii

Szkolni koordynatorzy:

  • p. Dominika Król (j. angielski)
  • p. Daria Osztynowicz (j. hiszpański)
  • p. Joanna Ostrowska (j. francuski)

Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 50 udział w cyklu zajęć prowadzonych przez Alexandrę z Francji oraz Saray z Hiszpanii! Zajęcia będą odbywały się cyklicznie, a ich nadrzędnym celem jest podnoszenie sprawności językowych naszych uczniów. W młodszych klasach zajęcia prowadzone były w języku angielskim, w klasach starszych w języku hiszpańskim oraz w języku francuskim.

Uczniowie po raz kolejny brali udział w zajęciach prowadzonych przez Alexandrę z Francji oraz Saray z Hiszpanii. Było niesamowicie! Był czas na wspaniałe zabawy. Zajęcia odbywały się głównie w języku angielskim, ale nie brakowało także czasu na szybką naukę hiszpańskiego i francuskiego.

Miasto Poznań realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Uczeń z pasją – kompleksowe wsparcie uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wyborze optymalnych ścieżek edukacyjnych i zawodowych”. Celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji kluczowych 1002 uczniów z 80 szkół podstawowych i gimnazjalnych z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez indywidualne podejście do uczniów zdolnych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wzrost świadomości i umiejętności 4000 uczniów w dokonywaniu odpowiednich/właściwych wyborów dalszej ścieżki edukacyjnej, dzięki wszechstronnemu i zindywidualizowanemu wsparciu doradczemu oraz polepszeniu jakości procesu nauczania i warunków poprzez podwyższenie wiedzy, kompetencji 391 nauczycieli, pedagogów i doposażenie pracowni przyrodniczych i matematycznych.

Rezultatem realizacji projektu będzie: doposażenie 80 szkół poprzez zakup odpowiednich pracowni i ich wykorzystanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych, doposażenie szkół z zakresu doradztwa zawodowego – ośrodków kariery wg zaadoptowanego standardu SPINKA, nabycie kompetencji kluczowych przez – 955 uczniów, nabycie kompetencji przez 47 uczniów ze specjalnymi potrzebami, podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej – 391 nauczycieli.

Okres realizacji projektu: od 01.01.2017 r. do 31.10.2019 r.
Partner projektu: Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Całkowita wartość projektu: 13 305 160,00 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 11 309 386,00 zł

Ulotki do pobrania:

W ramach projektu „Uczeń z pasją” w naszej szkole odbywają się zajęcia dla uczniów 7 i 8 szkoły podstawowej.

Zajęcia wyrównawcze z:

  • języka angielskiego
  • matematyki
  • języka polskiego
  • biologii
  • chemii
  • fizyki

Zajęcia rozwijające z:

  • języka angielskiego
  • matematyki
  • biologii
  • geografii

Oraz:

  • Metody szybkiego uczenia się języka polskiego
  • Metody szybkiego uczenia się matematyki
  • Zajęcia kompensacyjne „Jednak potrafię”
  • Zajęcia kompensacyjne „Nie dajmy się”
  • Kreatywne Grupy Przedsiębiorcze
Skip to content