Skip links
PROJEKT "UCZEŃ Z PASJĄ"
PROJEKT "JĘZYKI OBCE KLUCZEM DO PRZYSZŁOŚCI"

Miasto Poznań realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich „Uczeń z pasją – kompleksowe wsparcie uczniów szkół podstawowych i gimnazjów w wyborze optymalnych ścieżek edukacyjnych i zawodowych”. Celem projektu jest podniesienie wiedzy i kompetencji kluczowych 1002 uczniów z 80 szkół podstawowych i gimnazjalnych z Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego poprzez indywidualne podejście do uczniów zdolnych, ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wzrost świadomości i umiejętności 4000 uczniów w dokonywaniu odpowiednich/właściwych wyborów dalszej ścieżki edukacyjnej, dzięki wszechstronnemu i zindywidualizowanemu wsparciu doradczemu oraz polepszeniu jakości procesu nauczania i warunków poprzez podwyższenie wiedzy, kompetencji 391 nauczycieli, pedagogów i doposażenie pracowni przyrodniczych i matematycznych.

Rezultatem realizacji projektu będzie: doposażenie 80 szkół poprzez zakup odpowiednich pracowni i ich wykorzystanie do prowadzenia zajęć edukacyjnych, doposażenie szkół z zakresu doradztwa zawodowego – ośrodków kariery wg zaadoptowanego standardu SPINKA, nabycie kompetencji kluczowych przez – 955 uczniów, nabycie kompetencji przez 47 uczniów ze specjalnymi potrzebami, podniesienie kompetencji kadry pedagogicznej – 391 nauczycieli.

Okres realizacji projektu: od 01.01.2017 r. do 31.10.2019 r.
Partner projektu: Narodowe Forum Doradztwa Kariery
Całkowita wartość projektu: 13 305 160,00 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 11 309 386,00 zł

Ulotki do pobrania:

Od roku szkolnego 2018/2019 uczniowie klas I – III Szkoły Podstawowej nr 50 mają dodatkowe darmowe zajęcia: Kodowanie i Robotyka.

Podczas zajęć uczniowie poprzez zabawę wchodzą w tajniki programowania już od najmłodszych lat. Dzieci programują Ozoboty poprzez rysowanie kolorowych linii na kartce papieru, po których porusza się robot (wykorzystanie tablicy kodów dla Ozobota). W kolejnych latach będą się uczyć programowania Ozobotów z wykorzystaniem programu OzoBlockly – uładanie kolorowych bloczków programu w prostym graficznym interfejsie programistycznym opartym o popularny Scratch 2.0.

Najbardziej podobają się dzieciom zajęcia z wykorzystaniem zestawów klocków LEGO WeDo 2.0. Dzięki użyciu popularnych klocków nauka staje się zabawą i angażuje każdego.

Zestaw został zaprojektowany dla uczniów szkół podstawowych i pomaga w rozwijaniu ich umiejętności w dziedzinach nauk ścisłych, podstaw inżynierii i programowania (kodowania).

W trakcie zabawy zestawem dzieci mają możliwość rozwijania swoich pomysłów, wykorzystania zdobytej wiedzy oraz poznania otaczającego ich świata. Projekty mają różny stopień trudności i pokrywają wiele zagadnień m.in. związanych z codziennym życiem, zasadami fizycznymi, nauką o Ziemi i kosmosie oraz podstawami inżynierii. Projekty WeDo 2.0 skupiają się na rozwijaniu ośmiu nawyków ważnych dla naukowca i inżyniera:

  • Zadawanie pytań i rozwiązywanie problemów
  • Użycie modeli
  • Projektowanie prototypów
  • Badanie
  • Analiza i interpretacja danych
  • Wykorzystanie logicznego rozumowania (szukanie wzorców itp.)
  • Zaangażowanie w dyskusję

Uzyskanie, ocena i przekazywanie informacji. Uczniowie klas starszych na lekcjach informatyki również programują roboty z użyciem zestawu klocków LEGO WeDo 2.0.

Uczniowie SP 50 brali udział w EU Code Week 2019, czyli w Europejskim Tygodniu Kodowania. Code Week to inicjatywa promująca programowanie i umiejętności cyfrowe wśród uczestników. W naszej szkole doskonale zdajemy sobie sprawę, że nauka programowania ze względu na rosnące potrzeby rynku jest niezmiernie ważna, dlatego już od najmłodszych lat rozwijamy u uczniów analityczne i logiczne myślenie poprzez kodowanie i programowanie. Szkoła Podstawowa nr 50 zorganizowała 4 wydarzenia, w których brali udział uczniowie z klas 1-3:

  • Kodowanie obrazków dla klasy I
  • Historia Code Week z Uczymy dzieci programować – zastosowanie ozobotów do kodowania
  • Nasz przyjaciel Scratch – tworzenie animacji w Scratch 3.0
  • Creating games in Scratch 3.0
  • Uczniowie klasy 3B stworzyli grę używając angielskich komend!

Za udział w wyzwaniach nasza szkoła otrzymała Certyfikat Doskonałości Tygodnia Kodowania (Certificate of Excellence in Coding Literacy).

PROJEKT “JĘZYKI OBCE KLUCZEM DO PRZYSZŁOŚCI”

Projekt prowadzony w ramach Wolontariatu Europejskiego w stowarzyszeniu Centrum Inicjatyw Młodzieżowych “Horyzonty”.

Osoby prowadzące:

  • Alexandra z Francji
  • Saray z Hiszpanii

Szkolni koordynatorzy:

  • p. Dominika Król (j. angielski)
  • p. Daria Osztynowicz (j. hiszpański)
  • p. Joanna Ostrowska (j. francuski)
  • p. Julia Jarzina

7 listopada
Uczniowie klasy 6b SP, 2d GIM oraz 3a GIM po raz pierwszy wzięli udział w cyklu zajęć prowadzonych przez Alexandrę z Francji oraz Saray z Hiszpanii! Zajęcia będą odbywały się cyklicznie, a ich nadrzędnym celem jest podnoszenie sprawności językowych naszych uczniów. W klasie 6b SP zajęcia prowadzone były w języku angielskim, w klasie 2d GIM- w języku hiszpańskim, a w klasie 3a GIM- w języku francuskim. Poniżej kilka zdjęć, a na nich prowadzące zajęcia: ALEXANDRA oraz SARAY wraz z uczniami!

21 listopada
Uczniowie klasy 6b brali po raz drugi udział w zajęciach prowadzonych przez Alexandrę z Francji oraz Saray z Hiszpanii. Było niesamowicie! Dzieci bawiły się wspaniale, zajęcia odbywały się w języku angielskim, ale nie brakowało także czasu na szybką naukę hiszpańskiego i francuskiego.

W ramach projektu “Uczeń z pasją” w naszej szkole odbywają się zajęcia dla uczniów 7 i 8 szkoły podstawowej oraz 3 klasy gimnazjum.

Zajęcia wyrównawcze z:

  • języka angielskiego
  • matematyki
  • języka polskiego
  • biologii
  • chemii
  • fizyki

Zajęcia rozwijające z:

  • języka angielskiego
  • matematyki
  • biologii
  • geografii

Oraz:

  • Metody szybkiego uczenia się języka polskiego
  • Metody szybkiego uczenia się matematyki
  • Zajęcia kompensacyjne “Jednak potrafię”
  • Zajęcia kompensacyjne “Nie dajmy się”
  • Kreatywne Grupy Przedsiębiorcze

Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 r. Początkowo wydarzenie to świętowały jedynie państwa europejskie, ale już od lat DBI przekracza granice Europy angażując państwa z całego świata.

DBI ma na celu przede wszystkim inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocję pozytywnego wykorzystywania internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.

Szkoła Podstawowa nr 50 bierze udział w projekcie co roku począwszy od roku szkolnego 2017/2018.

W szkole odbywają się m.in:

  • prelekcja dla rodziców: „Rola domu w przeciwdziałaniu cyberprzemocy” (luty 2018)
  • spotkania z policjantami dotyczące bezpieczeństwa w sieci
  • lekcje informatyki oraz lekcje wychowawcze o bezpieczeństwie w sieci
  • uczniowie tworzą prezentacje na temat bezpieczeństwa w Internecie
  • powstają gazetki tematyczne w klasach i na holu szkoły.

 

Zaświadczenie

Skip to content