Skip links

Przedszkole nr 186 „Mieszkańcy Łąki”

Nasza placówka jest duża i przestronna , zapewniamy dzieciom bardzo dobre warunki dające poczucie akceptacji i bezpieczeństwa – to bardzo ważne w wieku przedszkolnym.

Praca wychowawcza naszego przedszkola oparta jest na Podstawie Programowej Wychowania przedszkolnego i Programie edukacji przedszkolnej „Nasze przedszkole” autorstwa: M.Kwaśniewska WiesławaŻaba-Żabińska.
Szczególną uwagę przywiązujemy do działań na rzecz promocji zdrowia. Przedszkole realizuje udział w Projekcie MEN „Przedszkole Promujące Zdrowie”.

W codziennej pracy opiekuńczo – wychowawczo – dydaktycznej w każdej grupie wiekowej realizowana jest tematyka prozdrowotna i proekologiczna dostosowana do wieku i możliwości dzieci. Wśród naszych podopiecznych i ich rodziców rozbudzamy zamiłowania do rozwijania sprawności ruchowej i aktywnego wypoczynku. Organizujemy festyny rodzinne, liczne wycieczki, wyjazdy integracyjne i spotkania propagujące zdrowy styl życia.

Stosujemy różnorodne metody wspierające rozwój dzieci: gimnastykę wg P. Dennisona, R. Labana, W. Sherborne, C. Orffa, odimienną metodę nauki czytania I. Majchrzak, wspieramy się propozycjami pracy z dzieckiem wg M. Bogdanowicz.

Ważne w naszej edukacji jest wychowanie przez kontakt ze sztuką: edukacja teatralna, lekcje muzealne, lekcje biblioteczne włączenie się w działalność Klubu Małego Muzyka, organizowanie różnych form twórczości dziecięcej z uwzględnieniem połączenia różnych rodzajów ekspresji.
Z dziećmi pracuje wysoko wykwalifikowany zespół pedagogów, specjalistów wychowania przedszkolnego.

Cele przedszkola:

Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka we wszystkich sferach:

  1. Wspomaganie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i fizycznego dziecka oraz wyposażenie go w zasób wiadomości, umiejętności i sprawności jaki jest niezbędny do podjęcia nauki w szkole,
  2. Ukształtowanie poczucia tożsamości ze społecznie akceptowanymi wzorami i normami postępowania a także poczucia współodpowiedzialności za własne postępowanie i zachowanie,
  3. Wspomaganie wychowawczej i opiekuńczej roli rodziny w ścisłym z nią współdziałaniu.

Zadania przedszkola:

  1. Zapewnienie kształcenia, wychowania i opieki odpowiednio do wieku dziecka i osiągniętego stopnia rozwoju, zapewnienie dzieciom bezpiecznych i higienicznych warunków pobytu w przedszkolu,
  2. Organizowanie pracy z wychowankami zgodnie z zasadami higieny pracy, nauki i wypoczynku oraz prawidłowościami psychologii rozwojowej dzieci,
  3. Dostosowanie treści, metod i form pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej do możliwości psycho – fizycznych dzieci oraz ich indywidualizacja zgodnie z jednostkowymi potrzebami i możliwościami,
  4. Udzielanie pomocy pedagogiczno – psychologicznej,
  5. Podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej,
  6. Pomoc dzieciom z rodzin będących w trudnej sytuacji życiowej i materialnej.

 

STATUT PRZEDSZKOLA NR 186

JADŁOSPIS

poniedziałek
06.10.2025

Śniadanie – Granola z żurawiną własnej produkcji na mleku, chleb pszenny z masłem, ser żółty, ogórek kiszony (1,7)
II śniadanie – Gruszka, chrupki kukurydziane, woda mineralna
Zupa – Zupa kalafiorowa z ziemniakami (7,9)
Drugie danie – Strogonow wieprzowy, kasza jęczmienna, ogórek kiszony (1,9)
Napój do obiadu – Woda mineralna

wtorek
07.10.2025

Śniadanie – Chleb graham i pszenny z masłem, schab pieczony własnej produkcji, pasta jajeczna, ze szczypiorkiem, ogórek zielony (1,3,7)
Napój do śniadania – Napar rumiankowy
II śniadanie – Focaccia własnej produkcji z pieczarkami,, woda mineralna (1,3,7)
Zupa – Krem z pieczonych czerwonych warzyw, groszek ptysiowy (1,3,7,9)
Drugie danie – Pancakes z serkiem waniliowym, sos owocowy z truskawką (1,3,7)
Napój do obiadu – Kompot jabłko – wiśnia

środa
08.10.2025

Śniadanie – Chleb razowy i pszenny z masłem, twarożek, parówka drobiowa min. 93% mięsa, ketchup, sałata (1,7)
Napój do śniadania – Napar miętowy
II śniadanie – Panna cotta na mleku, śliwka,, woda mineralna (7)
Zupa – Rosół tradycyjny z makaronem (1,3,9)
Drugie danie – Delikatna carbonara z szynki, gotowany brokuł (1,3,7)
Napój do obiadu – Kompot owocowy

czwartek
09.10.2025

Śniadanie – Ryż na mleku z musem jabłkowym i cynamonem, chleb pszenny z masłem, schab pieczony własnej produkcji, pomidor (1,7)
II śniadanie – Kisiel truskawkowy, wafelki naturalne, woda mineralna (1)
Zupa – – Krem marchewkowy, grzanki pełnoziarniste (1,9)
Drugie danie – Kotlet mielony z kaszą, ziemniaki gotowane z wody, surówka z kapusty modrej (1,3,7)
Napój do obiadu – Woda mineralna

piątek
10.10.2025

Śniadanie – Bułka z masłem,dżem brzoskwiniowy, ser żółty, papryka czerwona (1,7)
Napój do śniadania – Kakao na mleku (7)
II śniadanie – Ciasto zebra waniliowo-kakaowe, woda mineralna (1,3,7)
Zupa – Zupa krem z białych warzyw, prażone pestki (9)
Drugie danie – Jajko sadzone, puree ziemniaczane z masłem i mlekiem, szpinak zasmażany z cebulką (1,3,4,7,10)
Napój do obiadu – Kompot owocowy

 

Dietetyk Pyszoty
Dorota Oszytko
tel. 730-796-900

Ramowy rozkład dnia

8:00 – 13:00 zajęcia wychowawczo – dydaktyczne realizowane zgodnie z podstawą programowa wychowania przedszkolnego

 

6.00-8.15 

  • przychodzenie dzieci do przedszkola,
  • Zabawy dowolne proponowane przez nauczyciela i dzieci;  obserwacja indywidualnego rozwoju dziecka;  praca indywidualna z działalnością kompensacyjną i stymulującą rozwój dziecka;  tworzenie okazji do wymiany informacji, rozmowy indywidualne z dziećmi, dyskutowanie; kontakty z rodzicami,

8.15-8.30

  • czynności porządkowe
  • ćwiczenia poranne
  • zabiegi higieniczne i samoobsługowe

8.30 – 9.00

  • śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych
  • zabiegi higieniczne i samoobsługowe

9.00 – 10.45 

  • zintegrowana działalność edukacyjna zgodnie z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu według wybranego programu wychowania przedszkolnego;
  • gry i zabawy ruchowe
  • zabawy i gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne w ogrodzi przedszkolnym, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno-technicznych, wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne;
  • zajęcia dodatkowe bezpłatne (rytmika, katecheza itp.) organizowane na życzenie rodziców;

10.45-11.00

  • zabiegi higieniczne i samoobsługowe
  • II śniadanie

11.20 – 13.00

  • grupy dzieci 2,5/3-letnich leżakowanie;
  • pozostałe grupy: kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki;
  • działalność edukacyjna zgodnie z podstawą programową, zajęcia i zabawy edukacyjne;
  • zajęcia relaksacyjne, zabawy swobodne w sali i ogrodzie,  ćwiczenia i zabawy utrwalające,  ćwiczenia ortofoniczne, zabawy dydaktyczne i tematyczne, gry i zabawy stolikowe, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne itp.

13.00 – 13.15    

  • przygotowanie do obiadu
  • czynności organizacyjno – porządkowe
  • zabiegi higieniczne

13.15 – 14.00

  • obiad
  • zabiegi higieniczne

14.00– 17.00    

  • odbieranie dzieci
  • zajęcia relaksacyjne, czytanie na dywanie, realizacja dodatkowych projektów edukacyjnych, zajęcia i rozmowy indywidualne, gry logiczne, zabawy stolikowe.
  • zagospodarowanie kącików tematycznych,  zabawy dowolne, ćwiczenia indywidualne,  praca wyrównawcza, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, kontakty z rodzicami.

ZAJĘCIA DODATKOWE

BIEDRONKI

język angielski:

wtorek: 10.00

czwartek: 10:15

rytmika:

wtorek: 13:00

logopedia:

środa: 9.45

PSZCZÓŁKI

język angielski:

wtorek: 10.15

gimnastyka korekcyjna:

środa: 11.00

rytmika:

wtorek: 13.20 (tego dnia Pszczółki jedzą obiad przez zajęciami z rytmiki)

logopedia:

piątek: 10.40

ŻABKI

język angielski:

wtorek: 10.45

poniedziałek: 11.10 (dla dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne)

gimnastyka korekcyjna:

środa: 9.30

rytmika:

wtorek: 11.30

religia: (dla dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne)

czwartek: 10.30

logopedia:

środa: 10.15

BOCIANY

język angielski:

poniedziałek: 11.10

wtorek: 11.15

gimnastyka korekcyjna:

środa: 10.15

religia:

czwartek: 10.30

rytmika:

wtorek: 12.00

logopedia:

piątek: 8.45

KRECIKI

język angielski:

poniedziałek: 10.40

wtorek: 10.45

gimnastyka korekcyjna:

środa: 8.45

religia:

piątek: 10.30

rytmika:

wtorek: 12.35

logopedia:

środa: 10.40

Historia
22 lutego 1988 roku na podstawie Orzeczenia o organizacji przedszkola powołanie do istnienia Przedszkola nr 186 w Poznaniu na Osiedlu Stare Żegrze 55.

17 października 2008r nadania imienia Przedszkole nr 186 „Mieszkańcy Łąki” w Poznaniu na osiedlu Stare Żegrze 55

1 września 2013r włączenie Przedszkola nr 186 „Mieszkańcy Łąki” do Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 1 w Poznaniu na osiedlu Stare Żegrze 1

1 września 2017r poszerzenie bazy lokalowej Przedszkola nr 186 „Mieszkańcy Łąki” do 8 oddziałów dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat.

Przedszkole nr 186 „Mieszkańcy Łąki”

Dokumenty do pobrania

Kodeks Przedszkolaka Regulamin Przyprowadzania oraz Odbierania Dziecka z Przedszkola

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne 

Fizyczny obszar rozwoju dziecka

  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej poprzez zabawy ruchowe.
  • Rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie percepcji słuchowej.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

  • Wzbogacanie wiedzy o emocjach
  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, wyrażania i odczytywania uczuć zarówno swoich, jak i innych osób.
  • Uwrażliwienie na potrzeby zwierząt.
  • Kształtowanie opiekuńczego stosunku do zwierząt i zapoznanie z ich potrzebami.

Społeczny obszar rozwoju dziecka

  • Kształtowanie odpowiedzialności za własne bezpieczeństwo podczas zabaw na świeżym powietrzu.
  • Wdrażanie do utrzymania porządku w miejscu pracy i zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania z dziećmi w zabawie.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych: zgodne funkcjonowanie w zabawie.
  • Kształtowanie umiejętności skupienia uwagi podczas słuchania opowiadania.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka

  •  Rozbudzanie zainteresowań przyrodą.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat darów jesieni i życia zwierząt jesienią.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat prawidłowej opieki nad zwierzętami.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat zdrowia.
  • Rozwijanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
  • Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej.
  • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć matematycznych.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Kształtowanie umiejętności segregowania ze względu na wielkość.
  • Kształtowanie umiejętności określania położenia przedmiotów w przestrzeni.
  • Kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się prostymi zdaniami.
  • Kształtowanie umiejętności odróżniania zdań prawdziwych od zdań fałszywych.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się różnymi narzędziami i materiałami plastycznymi.
  • Rozwijanie umiejętności wiązania opisu słownego z obrazkiem.

WRZESIEŃ

Tematy kompleksowe:
1. Nasza grupa
2. Emocje i uczucia
3. Jesienne inspiracje
4. Kody jesieni

 

Cele ogólne:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka:

  • Usprawnianie motoryki małej.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej i percepcji słuchowej.
  • Kształtowanie sprawności fizycznej, zwinności i koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka:

  • Kształtowanie umiejętności rozpoznawania, nazywania i rozróżniania emocji.
  • Odkrywanie w sobie radości.
  • Uczenie się, jak polubić siebie.

Społeczny obszar rozwoju dziecka:

  • Kształtowanie umiejętności prawidłowego zachowywania się w ruchu drogowym.
  • Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania.
  • Rozwijanie wyobraźni, pomysłowości i umiejętności pracy w zespole.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka:

  • Kształtowanie poczucia rytmu i umiejętności wokalnych.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Kształtowanie umiejętności przeliczania.
  • Wdrażanie do wypowiadania się na określony temat.
  • Wspomaganie rozwoju czynności umysłowych potrzebnych dzieciom do tworzenia pojęć.
  • Kształtowanie wyobraźni i twórczego myślenia.
  • Kształtowanie umiejętności skupienia i koncentracji uwagi na rytmach,
  • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło,kwadrat, trójkąt, prostokąt).

Październik

  1. Kody jesieni
  2. W krainie emocji i uczuć
  3. W krainie zdrowia
  4. Wśród zwierząt

Fizyczny obszar rozwoju  dziecka                                                              

  • Kształtowanie świadomości oddechu.
  • Rozwijanie sprawności manualnej i spostrzegawczości.
  • Rozwijanie umiejętności wycinania po liniach prostych i łukach.
  • Rozwijanie umiejętności szybkiej reakcji na sygnał.
  • Wdrażanie do aktywności na świeżym powietrzu niezależnie od pogody i pory roku.
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach i grach sportowych.

Emocjonalny obszar rozwoju  dziecka                                                              

  • Rozwijanie empatii – uwrażliwienie na potrzeby wszystkich zwierząt.
  • Kształtowanie umiejętności panowania nad własnymi emocjami poprzez kontrolowanie własnego oddechu.
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji, które w sobie skrywamy.
  • Budowanie strategii radzenia sobie z przeżywaniem różnych uczuć i emocji.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za najbliższe otoczenie i troski o nie.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zwierzęta będące pod naszą opieką.
  • Wdrażanie do poszanowania życia pod każdą postacią

Społeczny obszar rozwoju dziecka                                                      

  • Rozwijanie umiejętności zgodnej zabawy i współdziałania w grupie przedszkolnej.
  • Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na wykonywanym zadaniu i doprowadzaniu pracy do końca.
  • Budowanie wiedzy i umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych i zagrażających życiu.
  • Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze i w ruchu ulicznym.
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka                                                        

  • Rozwijanie poczucia rytmu i pulsu muzyki. Rozwijanie pamięci słuchowej.
  • Rozwijanie umiejętności rytmicznego akompaniowania z wykorzystaniem samodzielnie wykonanych instrumentów perkusyjnych.
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat.
  • Budowanie wiedzy dziecka na temat jesieni i zmian zachodzących jesienią w przyrodzie.
  • Rozwijanie postaw proekologicznych. Wzmacnianie więzi z naturą.
  • Rozwijanie logicznego myślenia przyczynowo-skutkowego, umiejętności porównywania, wskazywania różnic i podobieństw.
  • Rozwijanie myślenia matematycznego. Kształtowanie pojęcia liczby.
  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania figur geometrycznych oraz poprawnego przeliczania.

01.09.2025 – 05.09.2025 „Nasza grupa”

08.09.2025 – 12.09.2025 „Emocje i uczucia”

15.09.2025 – 19.09.2025 „Jesienne impresje”

22.09.2025 – 26.09.2025 „Babie lato”

Cele ogólne:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                              

  • Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                                  

  • Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
  • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.

 

Społeczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                            

  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Bon ton w łazience i przy stolikach.
  • Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                                     

  • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
  • Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.
  • Rozwijanie mowy i myślenia.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
  • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).

01.09.2025 – 05.09.2025 „Nasza grupa”

08.09.2025 – 12.09.2025 „Emocje i uczucia”

15.09.2025 – 19.09.2025 „Jesienne impresje”

22.09.2025 – 26.09.2025 „Babie lato”

Cele ogólne:

Fizyczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                              

  • Doskonalenie nawyków higieniczno-kulturalnych i sprawności samoobsługowych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i precyzji ruchów.
  • Kształtowanie świadomości własnego ciała.
  • Stymulowanie rozwoju funkcji percepcyjnych.
  • Usprawnianie aparatu artykulacyjnego.
  • Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
  • Wdrażanie do aktywnego i bezpiecznego uczestnictwa w zabawach ruchowych.

Emocjonalny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                                  

  • Kształtowanie więzi emocjonalnej z przedszkolem.
  • Rozpoznawanie i nazywanie uczuć i emocji.
  • Wdrażanie do rozumienia uczuć i emocji własnych oraz innych ludzi.

 

Społeczny obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                            

  • Kształtowanie poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
  • Bon ton w łazience i przy stolikach.
  • Doskonalenie umiejętności używania zwrotów grzecznościowych podczas powitania i pożegnania.
  • Kształtowanie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych.
  • Wdrażanie do podejmowania świadomych decyzji i wyborów.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

Poznawczy obszar rozwoju dziecka                                                                                                                                                                                                     

  • Rozwijanie umiejętności rytmicznych i wokalnych.
  • Rozwijanie kreatywności, wyobraźni i wrażliwości artystycznej.
  • Kształtowanie umiejętności wykorzystania koloru i kreski jako środków wyrazu artystycznego.
  • Rozwijanie umiejętności wykonywania prac technicznych zgodnie z podaną instrukcją.
  • Rozwijanie mowy i myślenia.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania i wypowiadania się na temat.
  • Wzbogacanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia związane z jesienią. Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Budowanie czynnego i biernego słownika dziecka o zwroty i wyrażenia dotyczące stosunków przestrzennych.
  • Rozwijanie umiejętności obserwowania i wyciągania wniosków.
  • Rozwijanie umiejętności intuicyjnego rozróżniania figur geometrycznych (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt).
Skip to content